האם השיער צומח לאחר השתלה?

האם השיער צומח לאחר השתלה?

ניתן להסתכל על השתלת שיער כמו השבת אבידה – אנשים אשר איבדו את השיער שלהם מקבלים הזדמנות לקבל בחזרה את שאבד להם. אומנם לא מדובר בקסם או טיפול קל ומהיר, אך השתלת שיער מציעה פתרון קבוע. הודות לטכנולוגיה מתקדמת, שיער מושתל יכול להראות בסופו של תהליך טבעי לחלוטין, כאילו מעולם לא הייתה קרחת.

עם עובדות לא מתווכחים

כאשר מגיעים לנקודה בה מחליטים ללכת על השתלת שיער, סימן שזהו המוצא האחרון לאחר ניסיונות טיפוליים אחרים. ישנן כמה סיבות מדוע מומחים בתחום ממליצים קודם כל על פתרונות אחרים:

  • עלות ניתוח השתלת שיער
  • המאמץ וההשקעה בכל התהליך
  • הסיכונים האפשריים הקיימים בכל סוגי הניתוחים

במידה וניסיונות אחרים נכשלים להלחם בתופעה הגורמת להתקרחות והנשירה, ניתוח השתלת שיער הוא האופציה האחרונה והטובה ביותר. ניסיונות קודמים אלו, כוללים איזון הורמונאלי ותרופות אשר אמורות לעודד את צמיחת השיער. ניתוח השתלת שיער מעניק למטופלים הזדמנות לקבל שיער צומח במראה טבעי חזרה.

כיצד מתבצעת השתלת שיער?

ניתוחי השתלת שיער משתנים ממרפאות ורופאים שונים אך מרביתם יפעלו באופן דומה. בקליניקה, תתבצע הרדמה מקומית בקרקפת על מנת לאלחש אותה. בעזרת אזמל מנתחים, מסירים טלאי של עור כתרומה להשתלה מן הצדדים ומאחורי הראש של המטופל, חלקים בהם ישנה צמיחה סמיכה של השיער. אותם זקיקי שיער, אשר נמצאים על טלאי העור שנלקח כתרומה, מושתלים באזורים המקריחים בקרקפת כיחידות או בקבוצות קטנות. בניתוח השתלת שיער מעורבות מאות שערות אם לא אלפים. שתלי השיער מחזיקים מעמד כשבועיים עד ארבעה שבועות ואז נושרים מהקרקפת. בשלב הבא, כשלושה חודשים מיום הניתוח, שיער חדש מתחיל לצמוח באזורי הזקיקים המושתלים.

יתרונות לניתוח השתלת שיער

בעשור האחרון, הוכיחו ניתוחי השתלות שיער קדמה טכנולוגית ואסתטית בכך ששערות מושתלות באופן יחידני בקו השיער המשוחזר. שתלים המכילים שלוש או ארבע שערות, מושתלים מאחורי שיער המטופל. כאשר מתחילה צמיחת השיער החדשה באזורים המושתלים, ניתן להבחין ביתרון של ניתוח מתקדם – התוצאה היא קו שיער הנראה טבעי לחלוטין ואפילו שיער הצומח מאחוריו.

דברים שיש לשקול

השתלת שיער יכולה לקסום לרבים הסובלים מהתקרחות כפתרון מיידי אך זה לא כך. חשוב לזכור שהשתלת שיער אינה תרופת אינסטנט לבעיית ההתקרחות והנשירה. זקיקי השיער עוברים תהליך הכולל שלושה שלבים ומורכבותו משפיעה על תהליך השתלת שיער מבחינת זמן. לאחר שמבוצע ניתוח השתלת שיער, השערות אשר צמחו מזקיקי השיער המושתלים ינשרו ויעברו מספר חודשים עד שיתחילו את תהליך הצמיחה החדש שלהם. שערות מושתלות צומחות בממוצע כחצי סנטימטר בכל חודש, כך שנדרש זמן לשיער החדש להתמזג עם הקיים.

סיכונים אפשריים

כמו כל ניתוח, גם בניתוחי השתלת שיער ישנם סיכונים כגון דימום, צלקות וזיהומים. במידה והרופא המבצע משתמש במכשור ישן ובטכניקות לא רלוונטיות, ישנו סיכוי כי השיער יצמח בשורות או נקודות בשיער באופן שאינו נראה טבעי. בנוסף, ייתכן והשיער המושתל לא יצמח באופן בו חשק המטופל, או יצמח בתבנית אסימטרית שאינה אסתטית. אלו יצריכו כנראה השתלת שיער נוספת על מנת לתקן את המראה ואת האופן בו השיער צומח.