שאלות ותשובות על ניתוח אף

שאלות ותשובות על ניתוח אף


אילו סוגי ניתוחי אף קיימים?
אפשר לומר שקיימים שני סוגי ניתוחי אף. בניתוח האף הנפוץ יותר, רוב הניתוח נעשה דרך הנחיריים, כאשר המנתח עובד בעיקר על הסחוס ועל העצם באמצעות חתכים חבויים בצד הפנימי של הנחיריים. ישנו גם ניתוח אף פתוח, בניתוח זה המנתח יכול להרים את עור האף כולו ולראות את הסחוסים עצמם, ראיית הסחוסים מאפשרת לבנות אותם מדויק יותר.

מה הוא אורך הניתוח?
ניתוח אף נמשך בין שעה לשעתיים, כאשר זמן הניתוח מתארך ככל שיש יותר פעולות לבצע במהלך הניתוח. משך הזמן תלוי גם במיומנות של המנתח.

מאיזה גיל אפשר לעבור ניתוח אף?
ניתוח אף אפשר לעשות רק לאחר גיל ההתבגרות מכיוון שעד אז האף ממשיך לצמוח ולהשתנות. סיום גיל ההתבגרות משתנה אצל כל אחד מאיתנו והדבר נכון גם לגבי ההבדלים בקצב הגדילה בין נערים לנערות. הרופא המנתח הוא זה שיכול להחליט האם הגוף סיים את תהליך הצמיחה שלו והאם אפשר לעשות ניתוח אף, אם אתם בגילאים שבין 14 ל- 18. לאחר מכן, כל אחד יכול לעבור ניתוח אף, לפחות מבחינת הגיל.


הידעת? ניתוח אף אפשר לעשות רק לאחר גיל ההתבגרות | andrea.rose

אלו בדיקות צריך לעשות לפני הניתוח?
בדרך כלל לפני הניתוח מבצעים ספירת דם ותפקודי קרישה בלבד. במקרים מיוחדים צריך להביא צילום חזה ותרשים א.ק.ג.

האם הניתוח הוא בהרדמה מלאה?
אפשר לבצע את הניתוח אף בהרדמה חלקית ויש רופאים שמעדיפים זאת על פני הרדמה מלאה, מכיוון שבהרדמה מלאה מוכנסת צינורית לפה של המנותח שיכולה לשנות את מראה הפנים. בכל אופן ההחלטה בנוגע להרדמה היא החלטה משותפת של המנתח ושל המטופל.

מה הסיבוך השכיח ביותר בניתוח אף?
ניתוח אף נחשב לניתוח בטוח מאוד. הסיבוך השכיח ביותר בניתוחי אף הוא כאשר התוצאה האסתטית אינה טובה, ובעשרה אחוז מהמקרים יש צורך בתיקון.

האם יש צורך להוציא תפרים?
התפרים שמשמשים בניתוח אף הם תפרים שנספגים בדרך כלל, אבל אם יש צורך בתפרים בנחיריים מוציאים אותם בדרך כלל ביום שמורידים את הגבס.

מתי מורידים את הגבס מהאף?
את הגבס מסירים בדרך כלל לאחר שבוע.

איך אני ארגיש לאחר הניתוח?
כמו בכל ניתוח גם בניתוח אף 24 השעות הראשונות נחשבות לקשות ביותר, הן מבחינת כאבים והן מבחינת המראה החיצוני. את הכאבים ניתן לשכך בעזרת משככי כאבים, אותם הרופא שלך ירשום בעבורך ובנוגע למראה ובכן הזמן עושה את שלו ובכל יום תוכלו לראות שיפור קל בנפיחות ובשטפי הדם. גם הסרת הטמפונים מאף לאחר מספר ימים גורמת לתחושת הקלה גדולה מאוד.

ממה אני צריך להיזהר לאחר הניתוח?
קודם כל כדי להגיע להחלמה המהירה והטובה ביותר, עליכם לנוח ולהימנע מלחץ מכל סוג שהוא בשבועיים הראשונים של הניתוח. מלבד זאת עליכם להקפיד לא להיחשף לשמש במשך שלושה חודשים, להימנע מפעילות גופנית מאומצת או מפעילות שקשורה במגע פיזי. אם אתם מרכיבים משקפי ראיה, התייעצו עם הרופא בנוגע לשאלה מתי מותר להרכיב אותם שוב. קינוח אף אסור בתקופה הראשונה לחלוטין ולאחר מכן עליכם לקנח את האף בעדינות מרבית.

מתי יורדת הנפיחות והחבורות עוברות?
ירידת הנפיחות והחבורות משתנה בין מנותח למנותח והיא תלויה גם בהיקף הניתוח. אפשר לומר שלאחר שלושה שבועות רוב החבורות והנפיחויות נעלמות, כאשר לאחר ששה חודשים הפנים חוזרים למצבם הרגיל.

מתי רואים את התוצאות של הניתוח?
את התוצאות הראשוניות של הניתוח רואים כמובן לאחר שמסירים את החבישות, אבל את התוצאה הסופית ניתן לראות בין חצי שנה עד שנה לאחר הניתוח.

האם אפשר לתקן ניתוח אף חוזר?
למרות שניתוח אף חוזר נחשב למסובך ומורכב יותר ניתן לעשות זאת, בדרך כלל לאחר שנה מהניתוח הראשון. ניתוח אף חוזר בגלל המורכבות שלו הוא פעמים רבות, ניתוח אף פתוח שבו מסירים לחלוטין את עור האף.