הלבנת שיניים

הלבנת שיניים

בעולם הפורח של רפואת שיניים קוסמטית, הלבנת שיניים שולטת ללא עוררין. זהו תחום מוערך ונחשק עבור נשים וגברים רבים בכל העולם, בעוד כיום קיימות שיטות להלבנת שיניים עבור כל מצב ועבור כל תקציב, מסגרת זמן ורצון אישי.

כיום, ניתן לעבור טיפולי הלבנה מקצועיים בקליניקות מתמחות ואף לרכוש ערכות ביתיות להלבנה עצמית. כמובן שהדרך הטובה והקצרה ביותר לחיוך איכותי ומלא שיניים לבנות, עוברת בקליניקה מקצועית וייעודית לתחום.

הטיפול עובד!

השורה התחתונה של טיפולי הלבנת השיניים היא כי הטיפול אכן עובד. כל מי שיפנה לטיפול הלבנת שיניים יזכה לתוצאות משמעותיות מבחינת לובן השיניים, הברק ורמת האסתטיות הכללית שלהן. עם זאת, טיפולי הלבנת שיניים אינם מהווים פיתרון קבע לכל החיים ויש לתחזק את התוצאות באמצעות טיפולים משמרים (אך פשוטים יותר).

מדוע צריך הלבנת שיניים?

רובנו מתחילים את דרכנו בעולם עם שיניים לבנות ובוהקות, בעיקר בזכות ציפוי האמייל דמוי החרסינה שעל השיניים. ציפוי זה מגן על השיניים מפני נזקים של לעיסה, מכות, חומציות וכו', אך עם השנים והשימוש התדיר בשיניים, הוא נשחק וחושף את הצבע הצהוב של הדנטין (חומר הליבה של השן שצבעו כהה וצהוב יותר). כאשר האמייל נשחק, קל לכתמים להיווצר על השיניים. כתמים אלו, מחמירים את היעלמות הלבן הבוהק מהשיניים ולכן יש וצורך בטיפול הלבנת שיניים על מנת לשחזר שיניים בעלות מראה לבן, מלא ברק ובריא.

סוגי הכתמים המופיעים על השיניים

ניתן לומר בכלליות כי ישנם שני סוגים עיקריים של כתמים אשר יוצרים את מראה השיניים הנפוץ שאינו לבן ובוהק – כתמים ממקור אקסטרינזי (חיצוני) וכתמים ממקור אינטרינזי (פנימי), או בשמם המקצועי – Extrinsic + Intrinsic.

  • כתמים ממקור חיצוני: אלו הכתמים שמופיעים על פני השטח של השיניים כתוצאה מחשיפה למשקאות כהים, מזונות מסוימים, טבק ועוד, לצד שחיקה טבעית של השיניים. כתמים אקסטרינזיים שטחיים ניתנים להסרה באמצעות צחצוח ושמירה על היגיינת הפה. הכתמים העקשניים יותר ניתנים להסרה רק באמצעות מעורבות משמעותית יותר, הכוללת למשל שימוש בחומרים ומכשור מקצועי. חוסר טיפול בכתמים אלו עשוי לגרום להם לחדור אל השכבות העמוקות של השן ולהיות לבלתי הפיכים.
  • כתמים ממקור פנימי: אלו כתמים שמקורם בחלקים הפנימיים של השיניים. הם נוצרים בעקבות טראומה, הזדקנות טבעית, חשיפה למינרלים שונים וצריכה עודפת של פלואוריד. כיום, מומחים בתחום הלבנת שיניים מסוגלים לטפל גם בכתמים פנימיים ומורכבים אלו בעזרת טכניקות מיוחדות.

טכניקות להלבנת שיניים

טיפולי הלבנת שיניים בקליניקות מקצועיות וייעודיות משתמשות בכמה טכניקות וטכנולוגיות. על פי רוב, את הטיפולים עצמם מבצעים רופאי שיניים מומחים בתחום לצד אנשי צוות מיומנים. כמעט כל טיפול הלבנת שיניים במרפאה מתחיל בטיפול מקדים שמזכיר במעט ביקור אצל שיננית – ראשית הרופא מסיר בעזרת מכשור מקצועי ועדין את הפלאק ושכבות חיצוניות נוספות שמפריעות להליך ההלבנה. בטיפולי ההלבנה הפופולאריים והנפוצים מורחים על השיניים חומר מיוחד הכולל תרכובת מסוימת, לרוב מי חמצן או תרכובת מימן שהופכת לחמצן. חומרים אלו תורמים תרומה משמעותית לתהליך ההלבנה בכך שהם צובעים בפועל את השיניים. לאחר מריחת החומר המיוחד, מאירים את השיניים באור ייעודי כמו אור פלזמה, נורת הלוגן או לייזר, או משלבים בין השיטות. כל אחד מהגורמים המאירים הללו מאיץ את פעילות החומר המחמצן והמלבין בצורה מהותית ולכן, טיפולי הלבנת שיניים בקליניקות הם יעילים הרבה יותר מאשר אותן הערכות העצמיות שניתן לרכוש בבתי מרקחת.

פרטים נוספים על הטיפול

טיפול הלבנת שיניים נעשה ללא הרדמה או אלחוש ובמהלכו לא מורגש שום כאב או אי נוחות. אורך הטיפול נע בין 1-3 שעות, בהתאם למצב האישי. במקרים נדירים יחסית יש לבצע סדרת טיפולים על מנת לקבל תוצאה אופטימאלית. התוצאות נראות מיד בסיום הטיפול – נכנסים אליו עם שיניים צהובות ומוכתמות ויוצאים עם שיניים לבנות ובוהקות.