הסרת שיער בלייזר

הסרת שיער בלייזר

הטכניקה של הסרת שיער בלייזר נבדקה במשך כ-20 שנה, לפני שהיא הפכה למסחרית באמצע שנת 1990. כיום יש קונצנזוס מלא בנוגע לאפקטיביות של הליך הסרת השיער בלייזר בקרב הקהילה המקצועית, והטכניקה מיושמת במכוני יופי וקוסמטיקה רבים ואפילו בתוך הבתים באמצעות מכשירים שעוצבו במיוחד לשימוש עצמי. הסרת שיער בלייזר קיבלה במהלך השנים המון ביקורות חיוביות בספרות המקצועית בנוגע לבטיחות וליעילות שלה.

כיצד עובדת קרן הלייזר?

העיקרון העומד מאחורי מכשיר הלייזר הוא העיקרון של פירוק באמצעות האור, קרן הלייזר עוברת דרך העור הבהיר, היא נספגת באזור שמצמיח את השיער הכהה (המלנין שנמצא בריכוז גבוה בבסיס השיער) ומשמידה אותו באמצעות אנרגיית חום. הטכניקה להסרת שיער במכשיר הלייזר זהה בין כל המכשירים. ההבדל בין המכשירים הוא באורך הגל: ככל שאורך הגל הוא קצר יותר הוא אמור להיקלט טוב יותר ולהרוס את שורש השיער. בעלי עור כהה שרוצים להשתמש בלייזר עם אורך גל קצר עשויים לסבול מכוויות בעור, כתמים ואפילו צלקות. אי אפשר להוריד באמצעות מכשיר הלייזר שיער בהיר מאוד, ג'ינג'י, או שיער דק מאוד מכיוון ששערות אלו בדרך כלל אינן מגיבות לטיפול.

התאמה לטיפול הסרת שיער בלייזר

לטכניקת הסרת שיער בלייזר אין הגבלת גיל, אבל ההמלצה היא להתחיל את הטיפול מעל גיל 16 לנשים ומעל גיל 18 לגברים, כאשר הגוף מתייצב מבחינה הורמונאלית. מלבד זאת הסרת השיער מתאימה בעיקר לבעלי עור בהיר עם שיער כהה, הבידול בין הצבעים עוזר לקרן להיקלט היטב באזורים הכהים (שורש השערה). היום ישנם מספר הולך וגדל של מכונים קוסמטיים הטוענים שהמכשיר שלהם יכול לטפל גם בבעלי עור כהה. המכשירים המתאימים לכך הם מכשירי הדור הרביעי הלייטשר או הדיודה מכיוון שהם פועלים באמצעות גלים ארוכים.

בחירת מכון או מרפאה להסרת שיער בלייזר

הפרסום הרב בנוגע להסרת שיער בלייזר, ההבטחות בנוגע לקלות הטיפול והפופולאריות הגוברת והולכת שהטיפול מקבל, נותנים לנו לפעמים את הרושם המוטעה שכל קוסמטיקאית יכולה לבצע את הטיפול, אבל רק אחיות או רופאים שעברו הכשרה ספציפית לשימוש וטיפול במכשיר בלייזר מורשים לבצע הליך זה. רוב המכונים שמציעים הסרת שיער בלייזר אמורים להחזיק אחות או רופא שעברו הכשרה בהתאם לכללים. התפקיד שלכם הוא לבדוק שהדבר הוא באמת כך לפני תחילת הטיפולים. בואו לקרוא עוד על איך למצוא מרפאה טובה להסרת שיער בלייזר.

כמה עולה הסרת שיער בלייזר?

הסרת שיער בלייזר הוא עניין לא זול, עם זאת בשל התחרותיות הרבה בין מכוני היופי הרבים בנוגע להסרת שיער בלייזר, גורמת לאותם מכונים לצאת חדשות לבקרים, במבצעים המציעים הנחות אטרקטיביות מאוד המאפשרות למצוא טיפולי הסרת שיער בלייזר במחיר זול. לגבי הסרת שיער בלייזר, מדובר גם בעונתיות, כמובן שככל שהקיץ מתקרב, תוכלו למצוא מבצעים יותר ויותר נוחים. המחיר של הסרת שיער בלייזר משתנה בהתאם לאזורים שמהם אתם רוצים להסיר את השיער, ככל שהאזור גדול יותר, כך, מין הסתם, המחיר יעלה. הסרת שיער בלייזר מהרגליים יכולה להגיע עד ל-6,000 ₪ לכל סדרת הטיפולים והרבה פחות מכך לאחר ההנחות והמבצעים.


הסרת שיער בלייזר נחשבת להליך בטוח לחלוטין וללא תופעות לוואי או סיבוכים | tommerton2010

כיצד מבוצע הליך הסרת שיער בלייזר?

לאחר גילוח השיער באזור המיועד להסרת שיער, המטפל ימרח על האזור ג'ל שקוף ויעבור עם מכשיר הלייזר מספר פעמים על האזור. במהלך הטיפול יש אנשים שמרגישים מעט עקצוץ ולפעמים האזור יהפוך לאדמומי, במיוחד אצל אנשים רגישים. הטיפול אורך מספר דקות, אבל באזורים גדולים משך הטיפול יכול להגיע גם עד שעה. לאחר הטיפול המטפל ימרח על האזור קרם הרגעה. על הטיפול צריך לחזור בדרך כלל בין 7 ל-12 פעמים, בהתאם לתגובת השיער לטיפול. החזרה על הטיפולים מושפעת מעובי השערה, האזור שממנו אתם מסירים שיער וגם מהגיל שלכם. בין טיפול לטיפול נעשית בדרך כלל הפסקה של חודש.

ההכנות לקראת הסרת שיער בלייזר

מספר שבועות לפני תחילת הטיפול תצטרכו להקפיד לא לחשוף את העור שלכם לשמש, כדי שהוא לא ישתזף. הטיפול עובד בצורה הטובה ביותר על עור בהיר. מסיבה זו אנשים רבים מעדיפים לעבור את הסרת השיער באמצעות לייזר בחורף (למרות שבתקופה זו יש בד"כ פחות הנחות על הטיפולים). כמו כן, תצטרכו להאריך שיער, כלומר להימנע למשך מספר שבועות מהורדת שיער באמצעים שהייתם רגילים אליהם עד עכשיו (עוד סיבה מצוינת לעבור את הסרת השיער בחורף). 24 שעות לפני הטיפול עצמו תצטרכו לגלח את האזור שממנו אתם רוצים להסיר שיער, או שתעשו זאת במכון עצמו. לטיפול אתם צריכים להגיע עם עור נקי, ללא קרמים או איפור (אם הסרת השיער נעשית באזור הפנים). אם אתם מורידים שיער מאזור הבית שחי, אל תשימו דאודורנט ביום של הטיפול. בואו לקרוא עוד על כיצד להתכונן כהלכה להסרת שיער בלייזר.

החלמה לאחר הסרת שיער בלייזר

מלבד אדמומיות קלה באזור הטיפול ולפעמים גירוי קל, אין תופעות לוואי לטיפול והחזרה לשגרה היא מיידית. עליכם להמשיך ולהימנע מחשיפה לשמש ותוכלו למרוח קרם לחות, או קרם הרגעה על האזור.

תופעות לוואי וסיבוכים

הסרת שיער בלייזר נחשבת להליך בטוח לחלוטין וללא תופעות לוואי או סיבוכים מלבד אדמומיות וגירויים קלים שחולפים לאחר כ-48 שעות. אם עברו 48 שעות והתופעות לא עברו, מומלץ להגיע למכון להתייעצות וביקורת. כוויות שנוצרות על העור כתוצאה מטיפול בלייזר, בדרך כלל נוצרות בגלל שהטיפול לא נעשה בצורה מקצועית על ידי אנשים בעלי ידע, הכשרה וניסיון. כדי להימנע מכך אל תשכחו לעשות עבודת מחקר רצינית, כדי שבסופו של דבר תבחרו במכון קוסמטי בעל מוניטין מעולה עם המון לקוחות מרוצים (לקוחות שאיתם דיברתם איתם ישירות).

אכזבה נוספת שעלולה להיגרם לכם מטיפול הסרת שיער בלייזר הוא ההבטחה כי מדובר בהסרה מלאה לצמיתות והדבר אינו כך. לקוחות רבים מגלים בסוף הטיפול שבניגוד למה שהם חשבו לא כל השיער הוסר. בארה"ב נאסר על המכונים לפרסם הבטחה זו והם מפרסמים כיום את הטיפול כדילול שיער. בישראל עדיין תוכלו לשמוע הבטחות כאלו ואנחנו ממליצים לכם לקחת אותן בעירבון מוגבל ולקרוא יותר על הסיכונים, תופעות לוואי והחלמה בהסרת שיער בלייזר.

האזורים הפופולרים בגוף להסרת שיער בלייזר