אלקטרוליזה מול לייזר-מה עדיף?

אלקטרוליזה מול לייזר-מה עדיף?

שתיהן שיטות מצוינות ויעילות ושתיהן מתאימות לטיפול בנתח גדול מאוכלוסיית המטופלים. עדיין, קיימים הבדלים מהותיים בין שיטת הסרת השיער בלייזר לבין שיטת האלקטרוליזה.

מהם ההבדלים העיקריים בין השיטות?

התהליך הטיפולי

מכשיר הלייזר פולט קרני אור אשר מחממות את זקיקי השערות ומשמידות אותם. תהליך הטיפול באלקטרוליזה, כולל החדרת מחט לשורש השערה והחדרת זרם חשמלי אשר שורף את שורש השערה ומונע ממנה לצמוח.

משך זמן הטיפול

אחד מיתרונותיו הגדולים של מכשיר הלייזר הוא בכך שהוא מתאים להסרת שיער מאזורים נרחבים בגוף בזמן קצר – למשל מאזור הגב או הרגליים. טיפול האלקטרוליזה הנקודתי שעובד ישירות על שערה אחת בכל פעם, לוקח זמן רב יותר. למשל, טיפול לייזר באזור השפם יימשך כדקות בודדות ועל ידי שיטת האלקטרוליזה, יימשך הטיפול כמה עשרות שעות. כדי להשיג תוצאות אפקטיביות, דרושה סדרה של 6-8 טיפולי לייזר במרווחים של כ – 6-8 שבועות. לעומת זאת, סדרת טיפולי אלקטרוליזה עשויה לארוך זמן ממושך יותר (למשל, הסרת שיער מהגב עשויה להימשך כ – 150 שעות).


הסרת שיער בלייזר מתאימה לרוב לבעלי שיער כהה ועור בהיר | ribena_wrath

התוצאות

הסרת שיער בלייזר מבטיחה את הפחתתו הניכרת של השיער (בשיעור של כ – 90%) למשך תקופה ממוצעת של כשנתיים. לאחר מכן, יצטרכו המטופלים לבצע טיפולי השלמה ותחזוקה. הסרת שיער באלקטרוליזה לעומת זאת, אכן מבטיחה הסרת שיער לצמיתות, כמובן לאחר סדרה של טיפולים.

תופעות לוואי

הסרת שיער בלייזר אינה כרוכה לרוב בתופעות לוואי משמעותיות. על גבי העור שטופל עשויים להופיע סימנים קלים כגון אדמומיות, גירוי או נפיחות אולם אלו, נחשבים לתופעות לוואי זמניות החולפות מעצמן זמן קצר לאחר הטיפול. טיפול באלקטרוליזה לעומת זאת, עשוי לכלול כאב גם במהלך הטיפול וגם לאחריו, זיהומים שונים בעור ואף הצטלקויות.

למי תתאים איזו שיטה?

הסרת שיער בלייזר תתאים לרוב יותר לבעלי שיער כהה ועור בהיר – אלו הם המועמדים הטובים ביותר לטיפול בשיטה זו. לעומת זאת, שיטת האלקטרוליזה מתאימה לכולם, ללא קשר לצבע השיער והעור.

שורה תחתונה: איך מחליטים?

אם אתם רוצים להסיר שיער מאזור קטן בגוף, כמו מאזור השפם, הגבות, בתי השחי או קו הביקיני, סביר להניח ששיטת האלקטרוליזה תתאים לכם. אם דרושה לכם הסרת שיער מאזורים גדולים כמו הרגליים, הגב או החזה, נראה ששיטת הלייזר היא השיטה בשבילכם.