סיכונים, תופעות לוואי והחלמה בהסרת שיער בלייזר

סיכונים, תופעות לוואי והחלמה בהסרת שיער בלייזר

אחת מההמצאות הגדולות ביותר של המאה ה – 20 היא הסרת שיער בלייזר לצרכים קוסמטיים. מדובר בשיטה יעילה, מהירה ובטוחה, המבטיחה למטופלים תוצאות מרביות. אנשים רבים בוחרים כיום לבצע את הטיפול האפקטיבי, ליהנות משיפור אסתטי ניכר ומכאן – בשיפור באיכות חייהם.

למרות שטיפול בשיטת הלייזר נחשב לבטוח מאוד, חשוב שכל מי שבוחר לבצע את התהליך יכיר את הסיכונים ואת תופעות הלוואי הכרוכות בו. אלו אומנם מעטים וקלים, אבל בדומה לכל הליך אסתטי או רפואי, מודעות לגורמי הסיכון היא חשובה ביותר.

תופעות לוואי וסיכונים

טיפולי הסרת שיער בלייזר הם בטוחים לחלוטין וכמעט שאינם מלווים בתופעות לוואי כלשהן. ובכל זאת, אצל חלק מהמטופלים עשויות להופיע תופעות לוואי קלות כמו גירויים בעור, אדמומיות, נפיחות או כאב קל. אלו אמורים לחלוף עד 48 שעות ממועד הטיפול (אם הסימנים לא עוברים או מחמירים, חשוב להיבדק אצל רופא עור, אשר יוכל לסייע על ידי מתן משחות מרגיעות ואף כדורים לכאבים). מקורן של תופעות לוואי נדירות כמו צלקות בעור או היפופיגמנטציה (כתמי עור בהירים או לבנים), הוא בביצוע שגוי של הטיפול – לרוב על ידי גורם לא מוסמך או לא מקצועי ואלו, דורשות התייחסות מיידית של רופא עור מוסמך. בכל מקרה, לפני קבלת ההחלטה על ביצוע טיפול הסרת שיער בלייזר, חשוב כי כל אחד יבצע מחקר יסודי אודות האפשרויות אשר עומדות בפניו, יקבל המלצות מאנשים מנוסים ויתייעץ עם גורמים מומחים ומוסמכים (מכונים מובילים להסרת שיער, רופאי עור ועוד).

החלמת העור לאחר הסרת שיער בלייזר

ההחלמה לאחר הסרת שיער בלייזר נחשבת להחלמה מהירה וקלה. כאמור, לבד מגירויים שטחיים בעור, לתהליך ההחלמה אין כמעט כל מאפיינים נוספים. כדי לסייע להעלמת הגירויים בעור אם אלו הופיעו, ניתן למרוח קרם הרגעה על האזור המגורה. גם לפני הטיפול וגם לאחריו, כדאי להימנע מהסרת שיער בשעווה באזורים אלו וכמובן, כבכל ימות השנה, יש להיחשף לשמש באופן מבוקר ומוגן – כך תצמצמו את תופעות הלוואי לאחר הטיפול ותזרזו את החלמת אזורי העור המגורים.