איך להתכונן לטיפול הסרת שיער בלייזר?

איך להתכונן לטיפול הסרת שיער בלייזר?

גם אם החלטתם לבצע את טיפולי הסרת השיער בלייזר על ידי הגורמים המקצועיים ביותר, דעו כי להכנה מתאימה מצידכם קודם הטיפול, יש השפעה ניכרת על יעילות הטיפול והצלחתו.

אם החלטתם לעבור טיפולי הסרת שיער בלייזר, חשוב שתדעו כי התכוננות פשוטה מצידכם עשויה לתרום רבות להצלחת הטיפול. אומנם הסרת שיער בלייזר אשר מתבצעת באמצעות אנשי מקצוע מוסמכים ומיומנים, לא אמורה לגרור תופעות לוואי משמעותיות אולם, כדי לנסות ולצמצם את תופעות הלוואי הטבעיות והשכיחות (גירוי בעור, אדמומיות קלה, נפיחות או כאב קל), רצוי כי תמלאו אחר ההנחיות הבאות:

  • טיפול הסרת שיער בלייזר הוא הכי אפקטיבי כשהוא מבוצע על עור בעל גוון בהיר (ואם נדייק, התנאים האפקטיביים ביותר הם עור בהיר ושיער כהה). לכן, השתדלו להימנע ככל האפשר מחשיפה לשמש בטווח זמן של 4-6 שבועות לפני טיפול הלייזר הראשון ובעצם, לפני כל טיפול וטיפול. הסיבה לכך היא שקרני הלייזר מולכות על ידי זקיקי השיער ואת אלו כאמור, קשה לראות על גבי עור שזוף. כמו כן, הסיכויים להופעת שלפוחיות בעור כמו גם הסיכויים להופעת תופעות לוואי אחרות לאחר הטיפול, פוחתים משמעותית אם הטיפול מתבצע על עור שאינו שזוף.
  • הימנעו מהסרת שיער באמצעות שעווה או בכל אמצעי אחר שפעולתו תלישת שיער כ – 3-4 שבועות לפני טיפול הלייזר. ניתן לגלח שיער באזור המיועד לטיפול אולם כדאי לא לבצע שום פעולה להסרת שיער כמה ימים לפני הטיפול. הופעתם של זקיקי השיער חשובה מאוד ליכולת קליטת קרן הלייזר ומכאן – להצלחת התהליך.
  • אם אתם נוטלים תרופות כגון אקוטן או רטין A, יהיה עליכם להפסיק ליטול אותן כ – 6 חודשים לפני תחילת הטיפול בלייזר. בכל מקרה, הקפידו למסור לפני תחילת הטיפול את כל המידע הרלוונטי אודות התרופות שאתם נוטלים לגורם המטפל והתייעצו עם רופא העור שלכם.
  • על טיפול הלייזר להתבצע על עור חלק ונקי. לכן, הגיעו אל טיפול הלייזר כשעורכם נקי מאיפור ומתכשירים כמו קרם לחות, קרם גוף, דאודורנט ועוד.