הסרת שיער בקרן אור

הסרת שיער בקרן אור

הסרת שיער בקרן אור הפכה לאחת השיטות המבוקשות ביותר כיום בקרב אנשים המעוניינים להסיר שיער לאורך זמן. הסרת השיער בשיטה זו מתבצעת באמצעות מכשיר ה – IPL, המבטיח עד כ - 85% הצלחה.

יתרונות הסרת שיער בקרן אור

טיפולי הסרת שיער בקרן אור דומים מאוד לטיפולי הסרת שיער בלייזר, הן מבחינת ההליך הטיפולי והן מבחינת תוצאותיו הסופיות. בדומה למכשיר הלייזר, גם שיטת קרן האור פועלת על ידי קרן אור (ומכאן שמה) אשר חודרת אל שורש השערה, משמידה אותה ומונעת את צמיחתה העתידית. אחד מיתרונותיה הגדולים של השיטה הוא בכך שהיא אכן מצליחה להרחיק 80-85% מהשיער למשך זמן ממושך ואף לצמיתות. כאן המקום לציין שקשה לנבא מה יהיו תוצאות הטיפול המדויקות. מטופלים מסוימים ייהנו מעור חלק ונקי משיער בעוד אחרים ייהנו מדילול צפיפות השיער בלבד. יתרון נוסף של שיטת קרן האור הוא ההליך הטיפולי הידידותי – הסרת שיער בשיטה זו לא כואבת באופן מיוחד (גם כאן, הדבר אישי לכל מטופל) וכן מלווה לרוב בתופעות לוואי קלות בלבד.


טיפולי הסרת שיער בקרן אור דומים מאוד לטיפולי הסרת שיער בלייזר | peter.busse

סיכונים ותופעות לוואי

לאחר הסרת שיער בקרן אור, יכולים המטופלים לחזור לשגרת חיים רגילה לחלוטין, לבד מכך שחשוב מאוד כי הם ימנעו מחשיפת האזורים המטופלים לשמש. תופעות הלוואי השכיחות המאפיינות טיפולים אלו, דומות ביותר לאלו המאפיינות את טיפול הלייזר: אדמומיות וגירויים קלים בעור, נפיחות או תחושת צריבה. תופעות לוואי אלו צפויות לחלוף בתוף כמה ימים והופעתן הסבירה אינה צריכה להעלות כל חשש. תופעות הלוואי הנדירות יותר הן שינוי צבע עור (פיגמנטציה) אשר מאפיין לרוב מטופלים בעלי עור כהה שבמהלך טיפולם הופעלו על עורם עוצמות גבוהות של המכשיר. תופעות לא שכיחות נוספות הן הופעת כוויות ובעקבותיהן, צלקות על העור. תופעות אלו עשויות להיגרם בין השאר על ידי טיפול באמצעות מטפלים לא מקצועיים או לא מנוסים וכן בעקבות אי מילוי ההנחיות לפני או אחרי הטיפול (למשל, בעקבות אי מילוי ההמלצות החשובות אודות מניעת החשיפה לשמש).