למה לצפות לאחר הסרת שיער בלייזר?

למה לצפות לאחר הסרת שיער בלייזר?

או במילים אחרות: האם טיפולי הסרת שיער בלייזר אכן מבטיחים הסרת שיער לצמיתות?

ובכן, הדבר תלוי במאפייניו האישיים של המטופל, ביניהם צבע העור, סוג, צפיפות וצבע השיער, מצבים רפואיים שונים ועוד. ההנחה המקובלת היא כי תוצאות סדרת טיפולי לייזר עשויות להפחית עד ל – 90% מהשיער ולהישמר למשך שנתיים. לאחר מכן, יידרשו המטופלים לבצע טיפולים נוספים כדי לשמור על עור חלק ונקי משיער.

הסרת שיער בלייזר נחשבת כיום לשיטה יעילה ומוצלחת להפחתה משמעותית בגידול השיער, לעיתים אפילו עד לשיעור של 90%. אולם בעוד המיתוס הרווח הוא שהשיטה מבטיחה הרחקת שיער לצמיתות, חשוב להתאים את הציפיות לתוצאות הטיפול. שיטת הלייזר היא אכן שיטה טובה ובטוחה מאוד להרחקת שיער אשר מהווה את אחד הפתרונות האסתטיים המובילים בתחום, אולם זקיקי השיער, בהתאם לתקופות שונות, עשויים לשוב ולצמוח. במקרים כאלו, ייאלצו המטופלים לקיים מספר טיפולי "תחזוקה" כדי לשמר את תוצאות הטיפול הראשוניות.


חשוב לדעת למה לצפות לאחר טיפולי הסרת שיער | Shandi-lee

מהו מספר הטיפולים הרצוי?

בדומה לתוצאות הטיפול המשתנות מאדם לאדם, גם מספר הטיפולים הוא אישי למטופל. בעוד בעלי שיער כהה ועור בהיר יוכלו להבחין בתוצאות משביעות רצון לאחר 6-8 טיפולים במרווחי זמן של כ- 6-8 שבועות, בעלי עור בהיר ושיער בהיר, או בעלי עור כהה ושיער כהה יצטרכו לעבור מספר רב יותר של טיפולים. ניתן לומר שככל שמספר הטיפולים יהיה גבוה יותר, תוצאות הטיפול יישמרו לאורך זמן רב יותר אולם יש לקחת בחשבון כי צמיחת שיער מחודשת אפשרית גם לאחר מספר רב של טיפולים.

מה קובע את איכות הטיפול בלייזר?

מאפיינים רבים משפיעים על איכות טיפול הלייזר ותוצאותיו. מעבר למאפיינים האישיים של כל מטופל ומטופל (צבע עור, צבע שיער ועוד), ישפיעו בהכרח על הטיפול גם סוג מכשיר הלייזר בו מתבצע הטיפול, שימוש נכון במכשיר על ידי המטפל, אבחנת גורמי צמיחת השיער המחודשת, ניסיונו ומיומנותו של המטפל ועוד. מעניין לדעת כי שיער שצומח לאחר כשנה מתום תהליך טיפול הלייזר, הוא שיער חדש שמקור צמיחתו עשוי להיות בשינויים הורמונאליים, דיאטות ומצבים רפואיים שונים.