הסרת נקודות חן – השיטות שעובדות

הסרת נקודות חן – השיטות שעובדות

לפני שפונים לרופא להסרת נקודות חן, מומלץ לקרוא על הטכנולוגיות החדישות ביותר שמאפשרות להוריד שומות ללא צלקות ועם תוצאות טובות ובטחות יותר.

נקודות החן מופיעות בכל חלקי הגוף, נפוצות אצל נשים וגברים באופן שווה, גודלן אינו מעיד על משמעותן ולעיתים הן אף משמשות כסימן היכר. נקודות חן, אותן "נשיקות של השמש" כפי שנהגנו לכנות אותן בילדותנו, היו תמיד גורם פוטנציאלי לסרטן העור. עם השנים, המודעות לכך עולה וכיום אין צורך להתלבט אם להשאיר אותן או לא.

שיטות מקובלות להסרת נקודות חן

חנקן נוזלי

הסרת נקודות חן באמצעות חנקן נוזלי היא שכיחה ומקובלת. בקרב רוב רופאי העור תוכלו למצוא במרפאה מיכל חנקן נוזלי. אופן פעולת החנקן הנוזלי היא הקפאה, כלומר כוויית קור המשמידה את נקודות החן מן היסוד. הסרת נקודות חן בחנקן נוזלי היא תהליך מהיר באופן יחסי אך גם לא נעים. חשוב לזכור כי לא כל נגע בעור או נקודת חן מתאימים להיצרב בחנקן. לרוב יהיו אלו נקודות חן שטחיות ולא גדולות במיוחד. רופאי העור יידעו לאבחן אילו נקודות חן ניתן להסיר באמצעות החנקן ואילו נקודות חן דורשות שיטה מעמיקה יותר. כמובן, רצוי שהרופא המטפל בכם יהיה רופא מיומן ומדויק, מאחר והתהליך כולל כווייה וסיכון גבוה להצטלקות. לפי האתר של ד"ר דן רגב מחיר הסרת שומות ונקודות חן הינו 900 ש"ח.

כירורגיה

הסרת נקודות חן בשיטה הכירורגית נחשבת טובה, אמינה וכזו שאינה מלווה בסיכונים. השיטה מהווה למעשה ניתוח פלסטי פשוט ומתאימה לכל סוג של נקודות חן. הסרת נקודות חן בשיטה הכירורגית אורכת זמן קצר מאוד, ההרדמה ממוקדת לאזור הספציפי בעור והמטופל ער כל הזמן. בסיום הפעולה נוהגים לתפור את האזורים המנותחים הפתוחים, אך ישנה אפשרות לביצוע ההליך ללא תפרים:

  • הסרת נקודות חן עם תפרים – פעולה כירורגית קלאסית. בסיום החיתוך נותר האזור בעור פתוח ויש צורך לסגור אותו בכדי שיתאחה חזרה באמצעות תפרים. התפרים מוסרים כשבוע לאחר הניתוח ונותרת צלקת מינורית המתבהרת עם הזמן.
  • הסרת נקודות חן ללא תפרים – מיד בסיום חיתוך הנקודה מפסיקים את הדימום בעזרת מחט חשמלית. לאחר מכן, נמרחת משחה אנטיביוטית על האזור בכדי למנוע זיהום והעור נאטם באמצעות תחבושת.

שתי האפשרויות הללו אינן אורכות זמן רב, אינן מלוות בתופעות לוואי או כאבים מיוחדים. לאחר כל אחד מהטיפולים רצוי להימנע ממגע ישיר עם השמש לטווח קצר.

גלי רדיו

הסרת נקודות חן באמצעות גלי רדיו נחשבת לאמינה, קלה ובטוחה. לא להתבלבל – לא מדובר במכשיר הרדיו הביתי המשמיע מוסיקה או חדשות, אלא במכשיר רדיו מיוחד המפיק גלים מסוג אולטרה ישירות לאזור נקודת החן בעור. בתוך תא נקודת החן ישנם מים ופעולת גלי האולטרה בעצם מעוררת אותם, דבר המוביל להעלמת הנגע בעור.

לייזר

הסרת נקודות חן בשיטת הלייזר צברה פופולאריות רבה במשך השנים. בתחילת התהליך, מזריקים חומר הרדמה לאזור נקודת החן. לאחר מכן הרופא צורב בעזרת קרן הלייזר את נקודת החן. קרן הלייזר מחממת בחום גבוה את נקודת החן, ממיסה אותה ומעלימה אותה לחלוטין. בסוף התהליך מומלץ שלא להיחשף לשמש במשך כשבועיים. הסרת נקודות חן בלייזר אינה כרוכה בסיכונים משמעותיים. תופעות הלוואי האפשרויות נחשבות לקלות -הצטלקות קטנה ומתבהרת, כוויה מינימאלית, אדמומיות וזיהום (סיבוך נדיר יותר). חשוב לדעת כי לא כל נקודת חן מתאימה להסרה באמצעות לייזר. נקודות חן בולטות למשל אינן מתאימות מאחר וקרן הלייזר לא חודרת לעומק זה.

מחט חשמלית

בדומה לשיטת הלייזר, גם הסרת נקודות חן עושה שימוש במחט חשמלית. לאחר הרדמה נקודתית, משתמשים במחט בכדי ליצור כווייה חשמלית. הכווייה מטלטלת את תאי נקודת החן ומחרבת אותם. גם בשיטה זו אין צורך בתפרים אך ישנו סיכוי לצלקת מינורית. כמו בשיטת הלייזר, רק נקודות חן שטוחות ממתאימות להסרה במחט חשמלית.

מיתוס הצלקת

רבים מבין אלו אשר מצאו לנכון או נדרשו להסיר נקודות חן מסיבה זו או אחרת, מחפשים את השיטה בה הסיכון להצטלקות הוא הנמוך ביותר. כאשר נקודות החן נמצאות באזורים בולטים לעין כגון הפנים, הרצון לכך אף מתגבר. בכל השיטות שנסקרו קיים סיכוי גבוה לצלקת מזערית, כזו שסביר שתיעלם עם הזמן. הסרת נקודות חן ללא צלקת היא מיתוס. ואולם, מראה הצלקת והיעלמותה תלויים ברופא המבצע, במטופל הנשמע להוראותיו וביכולות ההחלמה של העור.