סיכונים, תופעות לוואי והחלמה במתיחת בטן

סיכונים, תופעות לוואי והחלמה במתיחת בטן

ניתוח מתיחת בטן שנועד בעיקר כדי להדק חזרה בטן רופפת, נחשב לניתוח קשה, בעיקר בשל תהליך ההחלמה שהוא בדרך כלל ארוך יותר ומלווה בכאבים. יחד עם זאת, התוצאות הסופיות של הניתוח, הן בדרך כלל תוצאות מרשימות מאוד המחזירות לבטן את המראה הצעיר והחטוב שלה. לניתוח זה כמו לניתוחים פלאסטיים אחרים, יש את הסיכונים ותופעות הלוואי שלו – הדרך הטובה ביותר להימנע מהסיכונים ולהפחית את תופעות הלוואי, היא לעקוב באופן הברור ביותר אחר הוראות הרופא ולציית להן במלואן.

אם ישנה הוראה שאינה ברורה לכם, אם יש תרופה שאתם לוקחים באופן קבוע ואתם לא יודעים אם תהיה לה השפעה על הניתוח או לא, אם יש משהו שאתם צריכים או רוצים לעשות והוא יכול להשפיע על הניתוח, שאלו על כך את המנתח שלכם. נסו לקבל ממנו את מירב המידע האפשרי אשר יעזור לתהליך ההחלמה שלכם.

סיכונים

  • זיהום – זיהום היא תופעה שיכולה להתרחש בכל ניתוח כירורגי, הסיבות לזיהום יכולות להיות אי הקפדה על סטריליות במהלך הניתוח ואחריו. במידה ומקום הניתוח אכן הזדהם מסיבה זו או אחרת, טיפול תרופתי בדרך כלל פותר את הבעיה.
  • נמק – נמק של העור באזור הניתוח, מתרחש בדרך כלל אצל אנשים מעשנים, לכן עליכם לשמוע להוראות הרופא ולא לרמות. בדרך כלל תצטרכו להפסיק לעשן שבועיים לפני הניתוח ושבועיים אחריו.
  • תסחיף ריאתי – המנתח שלכם יבדוק את הסיכויים שלכם ללקות בתסחיף ריאתי על ידי בדיקת תפקודי הקרישה שלכם לפני הניתוח. כמו כן, הקפידו לקום מהמיטה ולהסתובב על פי הוראות הרופא, גם אם הדבר כרוך בכאב וחוסר נוחות מבחינתכם. במידת הצורך ואם קיים חשש לתסחיף ריאתי תקבלו תרופות נוגדות קרישה.

תופעות לוואי

  • נפיחות וחבורות כחולות – נפיחות וחבורות כחולות הן תופעה אופיינית לכל ניתוח ולמרות המראה המפחיד שלהן, אין מה לחשוש מהן, אלא לחכות בסבלנות עד אשר הן יחלפו מעצמן.
  • צלקות מכוערות – כן, הצלקות שלכם לאחר הניתוח יראו לכם גדולות, אדומות ונפוחות, גם כאן הזמן יעשה את שלו בסופו של דבר. טכניקת תפירת העור והחבאת הצלקות במקום המתאים, תעזור לצלקות להיות פחות בולטות לעין. הסבירו למנתח שלכם היכן בדיוק אתם רוצים שהצלקות יוחבאו ותוודאו איתו שהדבר אכן אפשרי.
  • כאבים – ניתוח מתיחת בטן נחשב לניתוח כואב, לקיחת משככי כאבים תעזור לכם להתמודד עם הבעיה, אבל היו מודעים לכך שהכאבים אינם מתגברים עם הזמן – דבר העלול להצביע על בעיה – אלא הולכים ופוחתים. אם יש לכם חשד בנוגע לכאבים, אם אתם מרגישים שהאזור מתנפח או נעשה אדום יותר, התקשרו לרופא שלכם והתייעצו עמו.

החלמה

תקופת ההחלמה לאחר הניתוח משתנה בין מטופל למטופל. בדרך כלל נהוג לחזור לעבודה לאחר כשבוע, אלא אם כן מדובר בעבודה הכרוכה במאמץ פיזי. אם אתם עדיין מרגישים חלשים וכואבים, עדיף שתישארו בבית למנוחה נוספת, אבל אל תשכחו להסתובב ולרדת מהמיטה בהתאם להוראות הרופא.
להתרחץ תוכלו כבר לאחר 48 שעות, הקפידו לעשות זאת בעדינות תוך שימוש בסבון לתינוקות. ישנם מנתחים שיורו לכם לאחר הניתוח להסתובב עם חגורת בטן לוחצת, שתפקידה לעזור להוריד את הנפיחות. אם אתם מתגעגעים לפעילות גופנית, תוכלו לחזור אליה לאחר שבועיים או בהתאם להוראות הרופא. בשבועות הראשונים לאחר הניתוח הקפידו להימנע מחשיפה לשמש לחלוטין, רק לאחר שהאזור יחלים לגמרי תוכלו ללבוש בקיני ולחשוף את הבטן תוך שימוש בקרם הגנה גבוה. בדרך כלל לאחר שלושה חודשים כבר תשכחו לחלוטין מהניתוח, מהכאבים ומחוסר הנוחות, הדבר היחיד שיזכיר לכם אותו, תהיה הבטן השטוחה והחטובה שלכם.