סיבוכים, תופעות לוואי והחלמה בניתוח סנטר

סיבוכים, תופעות לוואי והחלמה בניתוח סנטר

ניתוח סנטר, כמו כל ניתוח אחר, טומן בחובו סיבוכים ותופעות לוואי. הקפדה מלאה על הוראות הרופא תעזור לכם להפחית את הסיכויים לכך באופן כמעט מלא. כמו כן, הסיכונים ותופעות הלוואי משתנים בהתאם לסוג העיצוב שלו אתם זקוקים בסנטר, כאשר הניתוח שנחשב למורכב ומסובך יותר הוא הניתוח המטפל בסנטר בולט מידי הכולל בדרך כלל שיוף עצם הסנטר, או הסרתה ולפעמים אפילו הזזת הלסת של הפנים כדי לקדם את הסנטר.

השתדלנו לציין ליד כל קטגוריה, באיזה סוג של ניתוח הסיבוך או תופעת הלוואי נפוצים יותר וכפי שתוכלו לראות בניתוח עיצוב הסנטר בדרך כלל אין הרבה סיבוכים או תופעות לוואי ובעיצובי סנטר הכוללים שאיבת שומן או הזרקת שומן או הכנסת חומרים טבעיים אחרים, סיכויי הסיבוכים ותופעות הלוואי הם אפילו קטנים יותר.

סיבוכים

  • זיהום – במקרה של הכנסת שתל יכול להתרחש זיהום אשר במקרים חמורים מצריך הוצאת השתל והכנסתו מחדש לאחר שהאזור מחלים לגמרי. כמו כן, בניתוחים שבהם החתך מבוצע בתוך הפה, הסיכוי לזיהומים הוא גדול הרבה יותר ולכן עליכם להקפיד על היגיינה מלאה ובלתי מתפשרת של חלל הפה, בהתאם להוראות הרופא.
  • תזוזה של השתל – במקרה של תזוזה של השתל תצטרכו לעבור ניתוח חוזר, אשר בו המנתח יוציא את השתל וימקם אותו מחדש.
  • דימום – כמו בכול ניתוח, ישנה תמיד סכנה לדימום, עליכם להיות מודעים לכך ולדווח לרופא אם הדימום הוא חמור או בלתי פוסק, או אם אתם מרגישים כאבים ממש חזקים באזור שאינם עוברים באמצעות משככי כאבים.

תופעות לוואי

נפיחות ושטפי דם – מדובר בתופעה נפוצה מאוד שאי אפשר להימנע ממנה, בכל זאת הגוף עבר טראומה והוא זקוק לזמן להתאושש ממנה, תופעה זו נעלמת בדרך כלל לאחר מספר ימים ובניתוח עיצוב סנטר הכולל חיתוך העצם או שיופה לאחר מספר שבועות.

החלמה

ההחלמה לאחר הניתוח משתנה בהתאם לסוג הניתוח. ההחלמה, כפי שבטח כבר הבנתם, לאחר ניתוח עיצוב סנטר הכולל שיוף של העצם או הורדת חלק ממנה, היא ארוכה ומורכבת יותר. לעומת זאת, ההחלמה לאחר ניתוח שאיבת שומן וסילוק עור עודף היא מאוד קצרה ומהירה. אם הניתוח מבוצע דרך הפה תצטרכו, כאמור, לשמור בקפידה רבה על היגיינת הפה, כדי למנוע אפשרות לזיהומים. כמו כן, עליכם יהיה להימנע מעישון במשך שבועיים לאחר הניתוח ולפעמים אפילו יותר מכך. כמו בכל ניתוח, גם אם מדובר בהליך קצר ומהיר מאוד, עליכם לתת למקום אפשרות לנוח ולהחלים, הימנעו משימוש מאיפור באזור זה, או משימוש בתכשירים קוסמטיים אחרים, במשך תקופת הזמן שהומלצה על ידי הרופא. והכי חשוב, כפי שציינו בתחילת המאמר, הקפידו לרשום את הוראות הרופא ולמלא אחריהן אחת לאחת. אם אתם מרגישים שמשהו אינו כשורה, אל תהססו להתקשר לרופא ולספר לו על כך.