סיכונים, תופעות לוואי והחלמה בפילינג כימי

סיכונים, תופעות לוואי והחלמה בפילינג כימי

תהליך הפילינג (קילוף העור) הוא בעצם תהליך שבו אנחנו עושים כוויה לעור שלנו, כדי לקלף את עור הפנים החיצוני ולחשוף את שכבת העור העמוקה. בפילינג עמוק מדובר בכוויה מדרגה שנייה, המבוצעת על ידי חומרים כימיים במינונים שונים, לכן מין הסתם כמו בכוויה מדרגה שנייה, ישנם סיכונים ותופעות לוואי שעליכם להיות מודעים אליהם, בכלל פלסטיקאים רבים נוהגים לבצע את ההליך רק במצבים שאין טיפול אסתטי יעיל אחר כאשר שני המצבים העיקריים הם: ריבוי קמטים בעור הפנים וצלקות רבות של פצעי אקנה.

סיכונים

  • כתמים בהירים – על פי הנתונים שלנו ב- 15% מהמקרים, ובמיוחד כאשר הפילינג מבוצע באמצעות לייזר, מופיעים על העור כתמים בהירים במקומות שבהם כתוצאה מהתהליך הפיגמנט נעלם. חשוב שתדעו שאין אפשרות להעלים את הכתמים הבהירים והדרך היחידה לטשטש אותם היא באמצעות מייק-אפ.
  • צלקות וגידול פרא – הגלדת העור לאחר פילינג העור יכולה להותיר צלקות, הצלקות האלו בדרך כלל מתמזגות עם העור תוך מספר חודשים ואפשר גם לטפל בהן על ידי חבישות עם סיליקון וזריקות סטרואידים. לפעמים העור החדש מתפתח עם עודף של תאים, דבר שגורם לעיבוי. בתופעה זו ניתן לטפל באמצעות הזרקת קורטיזון מדולל.
  • זיהום – הזיהום שמופיע במהלך הריפוי יכול להיות פטרייתי, ויראלי או חיידקי, כאשר לכל זיהום יש סימנים אחרים. הזיהום החיידקי מתאפיין בפצעים מוגלתיים או בגלדים בצבע צהוב וניתן לטפל בו באמצעות אנטיביוטיקה. הזיהום הפטרייתי גורם לאודם במקום הנגוע, לנפיחות ולבליטות לבנות על העור ואפשר לטפל בו באמצעות כדורים או משחות בהתאם לסוג הפטרייה. הזיהום הויראלי הוא זיהום הרפס המתאפיין בשלפוחיות מלאות נוזל, בשלב הראשון ובפצעונים קטנים בשלב השני. וירוס ההרפס יכול להתפשט במהירות והוא יכול לגרום גם להצטלקות של העור, לכן רופאים רבים נותנים טיפול מונע לפי הפילינג. אם למרות הטיפול המונע ישנו הרפס, הטיפול בו הוא בדרך כלל באמצעות משחת זובירקס. בכל מקרה של חשש לזיהום כזה או אחר, חשוב לפנות לרופא שביצע עבורכם את הפילינג ולקבל ממנו את הטיפול המתאים ביותר, כדי להימנע מהצלקות.
  • הפרעות בקצב הלב – שימוש בחומר פנול יכול לגרום להפרעות בקצב הלב, מדובר בהפרעות זמניות שחולפות לחלוטין והן מופיעות בדרך כלל בשעות הראשונות שלאחר הטיפול,.זו גם אחת הסיבות לחשיבות של השגחה ומעקב צמוד לאחר תום הטיפול.

סיכונים, תופעות לוואי והחלמה בפילינג כימי | dimodi

תופעות לוואי

תופעת הלוואי הבולטת ביותר היא הבהרה של צבע הפנים לצמיתות, בעקבות זאת צבע הפנים והצוואר אינו זהה. הקפדה על מניעה מוחלטת של חשיפה לשמש יכולה למנוע את התופעה. כמו כן, אנשים בעלי שיער כהה ועיניים כהות הנחשפים לשמש יכולים לפתח כתמים כהים שקשה מאוד להסירם.

החלמה

תקופת ההחלמה היא עד 4 שבועות, כאשר בתקופה שבין 7 ל- 21 יום העור החדש נוצר. בימים הראשונים שלאחר הטיפול הפנים מפרישים נוזלים והעור מתקלף, לאחר מכן מתחיל להיווצר עור חדש שמכסה את הקילוף. חשוב לזכור שהפילינג הכימי הוא תהליך שקשה מאוד לשלוט בו ולכן ישנה חשיבות גדולה למיומנות הרופא כדי שהטיפול יצליח. רופאים מנוסים ומיומנים יודעים לאיזה עומק החומצה חדרה ובהתאם לכך לשים את הציפוי מעל הפנים. בכל תקופת ההחלמה חשוב להיות במעקב אצל הרופא המטפל, כדי שהוא יוכל להעלות בעוד מועד על הסיבוכים במידה והם מתרחשים ולטפל בהם מוקדם ככל הניתן.