מילוי שפתיים

מילוי שפתיים

שפתיים מלאות ותפוחות היו פופולאריות ונחשבו סקסיות פחות או יותר מאז שחר ההיסטוריה, הן אף קיבלו דגש גדול יותר בזכות כוכבות הוליוודיות מפורסמות שניחנו בשפתיים מלאות, חושניות וסימטריות במיוחד. בעוד שלגנטיקה השפעה רבה לגבי עובי ומלאות השפתיים שלך, ניתן כיום לשפר את המצב ולקבל מראה מלא ואטרקטיבי גם ללא תנאים מולדים מתאימים, טיפולי מילוי שפתיים הם הפיתרון היעיל והנוח ביותר.

הליך אסתטי לא ניתוחי

טיפול מילוי שפתיים הוא ברוב המקרים הליך רפואי-קוסמטי שאינו ניתוחי והוא נחשב זעיר פולשני, ברוב המקרים כי יש מטופלות שבוחרות לבצע הליך שכבר כן הופך ניתוחי עם השתלת שתלים מיוחדים בתוך השפתיים – אך אפשרות זו נדירה יחסית כיום. על מנת למלא את השפתיים מנתחים פלסטיים מבצעים סדרה של זריקות קטנות ועדינות אל גוף השפתיים עצמן, זריקות אלו יכולות להכיל כמה חומרים שונים המשמשים כיום בתחום, חלקם חומרים ביולוגיים זמניים וחלקם חומרים ייעודיים אחרים וקבועים יותר.

חשיבותן של שפתיים מלאות

באופן כללי היופי הוא בעיני המתבונן ו"על טעם וריח אין להתווכח" אך יש תפישה כללית לגבי מה נחשב יפה ואסתטי ומה פחות. במקרה של שפתיים אלו המלאות והסימטריות יותר ייחשבו תמיד יפות יותר. שפתיים מלאות, בעלות קו גבול עדין ואלגנטי קושרו לאורך ההיסטוריה למשהו יפה ומראה צעיר, יכול להיות שזה משום שהשפתיים נמצאות על שני צידי הפנים ויחד עם החיוך, הן מהוות מוקד משיכה מהותי בפנים. אחד המרכיבים של תהליכי הזדקנות הוא היעלמות שומן בפנים, כולל בשפתיים, כך שהמראה עצמו הוא זקן, עייף ונפול. לכן הליך מילוי שפתיים הוא יעיל מאוד בשחזור מראה הנעורים בשפתיים ובהקניית מראה חושני של שפתיים מלאות לאלו שהתנאים הגנטיים לא סיפקו להן את המראה המבוקש באופן טבעי.

חומרי ההזרקה

טיפולי מילוי שפתיים מבוצעים כאמור בעיקר בעזרת הזרקת כמויות קטנות מאוד של חומרים אל השפתיים ובך ניתן לעצב מחדש מראה תפוח ומלא יותר. התחום נחלק לחומרים זמניים ולחומרים קבועים. החומרים הזמניים הם למעשה חומרים ביולוגיים שדומים מהותית לחומרים שקיימים כבר בגוף, בעיקר החלבון קולגן, רוב החומרים הזמניים הם גרסאות שונות של חומצה היאלורנית. הנקודה החשובה לגביהן היא שלאחר כמה חודשים הם נספגים במלואם לגוף והמראה התפוח נעלם – כך שיש לחזור על הטיפולים כפעמיים בשנה על מנת לשמרם. מאידך, החומרים הקבועים הצטמצמו כיום בעיקר לשימוש בסיליקון וביו-אלקמיד, אלו טיפולים שהם בפועל כמעט קבועים לחלוטין, ולמרות שם רע מסוים שיצא להזרקות סיליקון הן נחשבות כיום בטוחות במידה רבה מאוד.

ביצוע ההליך בפועל

מילוי שפתיים שמבוצע בהזרקות כולל בפועל הזרקה של כמות מזערית, כ-1 סמ"ק, באזורים רחבים יחסית של השפתיים. אין צורך בהרדמה ומורגשת תחושת דקירה קלה בלבד. את התוצאות ניתן לרוב לראות עם ירידת הנפיחות לאחר ימים ספורים ואלו טיפולים שכמעט ואין להם סיבוכים מקושרים – אולי רגישות יתר לחומרים הזמניים או זיהומים נדירים מאוד מסיליקון שאינו איכותי מספיק.