ניתוח שפתיים

ניתוח שפתיים

השפתיים הן אמנם איבר קטן מבחינת הפנים והגוף כולו, אך הן זוכות למידה גדולה של חשיבות בכל הנוגע לאסתטיקה ומראה כללי שנחשב יפה. הן נמצאות במרכז הפנים, העין מיד נמשכת אליהן והן מסמלות עבורנו דברים רבים החל מחושניות ועד נושא מורכב וחשוב כמו אכילה. לא לכל הנשים יש שפתיים חושניות ומלאות באופן טבעי, הגנטיקה משפיעה רבות במקרה זה, אך עם זאת תפישת היופי של השפתיים היא די קבועה וגורפת – לכן נשים רבות רוצות לשפר את מראה השפתיים שלהן וכיום טכניקות של ניתוח שפתיים מאפשרות להגיע לתוצאות מרשימות ביותר.

לא בדיוק ניתוח

למעשה, למרות שבתחום הרפואה אסתטית נהוג לקרוא לכלל הטיפולים בשם הכללי ניתוחים פלסטיים וכך גם לגבי ניתוחי שפתיים במידה רבה, ההליך לעיצוב ומילוי שפתיים איננו ניתוחי כלל וכלל והוא כמעט ולא פולשני. בעוד שעל מנת ליצור מראה גדול ומלא יותר של איברים אחרים יש להשתיל בהם שתלים באמצעות ניתוח, על כל המשתמע מכך, ניתוח שפתיים הוא בפועל הליך רפואי קל ומהיר שאינו כולל חיתוכים, הרדמות בהיקפים גדולים, כאבים והתאוששות ארוכה.

ניתוחי שפתיים למטרת עיצוב שפתיים וקבלת שפתיים חושניות יותר מבוצעים ברוב מוחלט של המקרים בטכניקה של הזרקת חומרים ייעודיים אל רקמת השפתיים ובכך יצירת עיבוי ומילוי שלהן. ההליך עדיין מבוצע על ידי רופא שהוא מנתח פלסטי מוסמך, כך שמבחינה רפואית הטיפול הוא אופטימאלי וגם מבחינת העין והיד המקצועיות של מבצע הטיפול האסתטיקה והתוצאה הסופית מחושבות לאורך כל הדרך.

בהחלט ניתן לבצע טיפולי הגדלת שפתיים ועיצוב מחדש של השפתיים שהם ניתוח שפתיים על כל המשתמע מכך, למשל ניתוח שבו מחדירים שתל סיליקון זעיר לשפתיים על מנת ליצור מראה מעוצב ומלא. ניתוחים אלו אורכים כחצי שעה והם נעשים תחת הרדמה מקומית או מלאה. גם בישראל וגם בעולם, ניתוחי שפתיים שממש כוללים החדרת שתלים וביצוע חתכים בשפתיים נחשבים נדירים יותר וברוב המקרים אין בכך צורך אמיתי כי טיפולי ההזרקה מספקים תוצאות טובות מספיק – כולל שימוש בחומרים קבועים ולא רק חומרים זמניים כפי שקיים ברוב הטיפולים למילוי שפתיים.

מהות ההליך

ניתוח שפתיים כפי שהוא נעשה ברוב המקרים, כאמור בהזרקה, אינו מצריך הרדמה או שהוא כולל הרדמה קלה ביותר לבקשת המטופלת. אלו טיפולים מהירים מאוד שלא מצריכים הכנה מיוחדת או התאוששות ארוכה. המנתח מזריק כמות קטנה מאוד של חומר לשפתיים, החומר שוקע בתוך רקמת השפתיים ויוצר מראה מלא, תפוח וחושני. ניתן לעצב בצורה סימטרית את השפתיים והתוצאות מטיפולים אלו טובות מאוד לצד רמה נמוכה מאוד של סיבוכים אפשריים.

ההזרקה עצמה יכולה להתבצע עם חומרים ביולוגיים זמניים שנספגים לגוף לאחר כמה חודשים ויש לחזור על ההליך לשימור המראה המלא, חומרים קבועים דוגמת סיליקון נוזלי מיוחד לתוצאה קבועה או הזרקת שומן שמוסר מאזור אחר בגוף ומוזרק לשפתיים למילוי ועיצוב שלהן. החומרים הזמניים מבוססים על נגזרות של החלבון קולגן או על חומצה היאלורנית שמופקת מבעלי חיים, כמו כן נעשה שימוש בחומרים מלאכותיים אחרים לצורך ניתוח שפתיים בהזרקה כגון ביו-אלקמיד, Gore-Tex וכדומה.

ניתוח שפתיים הוא בד"כ הליך מהיר, שניתן לבצע ביום אחד ולחזור לשגרה כבר למחרת, בטוח במידה גבוהה ושמספק תוצאות מצוינות המשפרות את מראה הנשים שעוברות אותו.