סיליקון בשפתיים

סיליקון בשפתיים

סיליקון בתחום הטיפולים האסתטיים מקושר לרוב לניתוחים גדולים כגון השתלת שתלים בחזה ובמקומות נוספים בגוף, אך בפועל החומר המיוחד הזה משמש גם בטיפולים רבים אחרים וממש לא רק באמצעות שתלים. בתחום השפתיים למשל טיפולי מילוי שפתיים מיושמים באמצעות הזרקת סיליקון לשפתיים לקבלת מראה תפוח ומלא יותר.

הליך פשוט ומהיר

טיפולי סיליקון בשפתיים הם טיפולים שניחנים במהירות ביצוע גבוהה, הם פשוטים ויעילים מאוד מבחינת התוצאה הסופית ומיעוט סיבוכים אפשריים. ההליך אינו כירורגי למרות שיש בו מידה מסוימת ומצומצמת מאוד של פולשניות בדמות הזריקות הקטנות לשפתיים. מועמדות מתאימות להזרקת סיליקון בשפתיים יהיו מעל גיל 18, צעירות שיש להן שפתיים דקות או נשים מבוגרות שחוות תהליכי הזדקנות של הפנים שכוללים מבחינה זו בעיקר היעלמות של שומן בפנים ומראה שפתיים פחות אסתטי. חשוב להבין כי טיפול סיליקון בשפתיים וטיפולי מילוי שפתיים אחרים שנעשים בעזרת הזרקות מאפשרים שימוש במספר יחסית קטן של חומרים, החומרים המשמשים למילוי קמטים או העלמתם אינם מתאימים על פי רוב להליך מסוג זה מפאת השוני בין רקמת השפתיים לעור הפנים עצמו.

סיליקון – חומר קבוע

טיפולים רבים של מילוי שפתיים מבצועים בעזרת הזרקה של חומרים בעלי זיקה ביולוגית אל השפתיים, חומרים אלו דומים בהרכבם לחומרים הקיימים בגוף באופן טבעי ולכן הם נקלטים בקלות בגוף. אך חומרים ביולוגיים אלו הם גם זמניים, לאחר מקסימום חצי שנה חומר המילוי נספג בגוף ומראה השפתיים חוזר להיות כפי שהיה – חומרים אלו מחייבים טיפולים חוזרים על מנת לשמר את המראה המלא של השפתיים.

הסיליקון הוא למעשה כמעט השולט היחידי בתחום מילוי השפתיים מבחינת חומרים קבועים שאינם נספגים בגוף ומקנים מראה מלא יותר למשך זמן ארוך משמעותית. במסגרת הליך ההזרקה נעשה שימוש בסיליקון נוזלי רפואי ומיוחד שמוזרק בכמויות מזעריות ביותר (מיקרו-טיפות) אל גוף השפתיים שם הוא נשאר ויוצר מראה תפוח, מלא וחושני – וכמובן סימטרי על פי הביצוע המקצועי של המנתח. הסיליקון המוזרק נשאר במקום המוזרק ומתפזר באופן אחיד כאשר הוא נעטף ברקמת צלקת פנימית ועדינה שמונעת ממנו לזוז – כך שהתוצאה נשמרת לזמן ארוך מאוד וכמעט קבוע.

קיים שימוש בחומר הזרקה קבוע שנקרא ביו-אלקמיד, חומר זה יוצר מעין שתל פנימי מזערי בתוך השפתיים שאותו יש להוציא אם מבקשים לבטל את השפעת ההליך.

טיפול בטוח למדי

סיליקון בשפתיים – האם זה כואב? סיליקון בשפתיים והזרקות סיליקון בכלל סבלו לאורך השנים שבהן ההליך קיים ממוניטין רע מבחינת בטיחות ותוצאות. בעבר אמנם נעשה שימוש בחומרי הזרקה מסיליקון שלא היו איכותיים מספיק ולא יוצרו בתנאים סטריליים מספיק, אך מאז התחום עבר התפתחות טכנולוגית משמעותית וגם הרגולציה עליו התגברה והשתפרה, כך שכיום נעשה שימוש עבור הזרקת סיליקון בשפתיים בסיליקון נוזלי המיוצר בארה"ב ואירופה ושעומד בכל התנאים של משרד הבריאות הישראלי. היקף הסיבוכים מטיפולי סיליקון בשפתיים הוא מזערי, גם ביחס לטיפולי מילוי שפתיים אחרים, אלו יכולים להיות רגישות לסיליקון וזיהומים.