שאלות ותשובות על ניתוח סנטר

שאלות ותשובות על ניתוח סנטר


באיזו טכניקה משתמשים בניתוח סנטר?
הטכניקה המקובלת ביותר בניתוח סנטר היא ביצוע חתך באזור הסנטר, אשר דרכו מבוצע העיצוב של הסנטר. ישנם מנתחים שמעדיפים לבצע את החתך בתוך הפה ובאמצעות כך להימנע מצלקות לחלוטין וישנם מנתחים שמעדיפים לבצע את החתך מתחת לסנטר, אשר דרכו הם מכניסים את השתל, או שואבים את השומן העודף במקרה של סנטר כפול או שמן. לפעמים יש צורך בחתך נוסף כדי להסיר את עודף העור ולמתוח אותו, גם חתך זה מבוצע מתחת לסנטר.

מה הוא אורך הניתוח?
אורך הניתוח משתנה בהתאם לסוג העיצוב המבוקש. בניתוח לעיצוב סנטר שבו מסירים חלק מהסנטר, הניתוח ארוך יותר והוא נמשך מספר שעות. ניתוח לעיצוב סנטר שבו מוכנס שתל, או ניתוח שאיבת שומן מאזור הסנטר, הם ניתוחים קצרים הרבה יותר.

מאיזה גיל אפשר לעבור ניתוח עיצוב סנטר?
ניתוח עיצוב סנטר אפשר לעבור כמעט בכל גיל, אבל את הניתוחים להסרת שומן באזור הסנטר מומלץ לבצע בגיל צעיר, מכיוון שהעור בגילאים אלו מאוד אלסטי והוא מתכווץ לבד לאחר הניתוח.

אלו בדיקות צריך לעשות לפני הניתוח?
אם הניתוח נעשה בהרדמה מלאה תצטרכו לעשות בדיקות דם שגרתיות ולקבל אישור מהרופא אודות מצבכם הבריאותי. בניתוח בהרדמה מקומית בלבד ישאלו אתכם בנוגע לרגישות שלכם לתרופות ולחומרי הרדמה וגם תצטרכו למסור מידע יסודי ומעמיק אודות מצבכם הבריאותי.

מה הסיבוך השכיח ביותר בניתוח סנטר?
הסיבוך השכיח ביותר בניתוח סנטר הכולל הכנסת שתל הוא זיהום של האזור, שניתן לטפל בו באמצעות אנטיביוטיקה, במקרים חמורים תצטרכו להוציא את השתל ולתת למקום להירפא ורק לאחר כחצי שנה לנסות להחזיר שתל חדש. בעיה נוספת שיכולה להתרחש היא תזוזה של השתל ואז תצטרכו לעבור ניתוח חוזר לתיקון המצב. בניתוח שאיבת שומן בסנטר כפול, יכול להיגרם מצב של עור רופף סביב הסנטר שניתן לתקן באמצעות ניתוח חוזר.

מתי מסירים את התחבושות?
את התחבושות יחד עם התפרים מסירים בדרך כלל לאחר מספר ימים עד שבוע, בהתאם לסוג הניתוח שעברתם.

איך אני ארגיש לאחר הניתוח?
התחושה לאחר הניתוח משתנה כמובן בהתאם לסוג הניתוח והמורכבות שלו. האזור כמובן יהיה נפוח ורגיש מאוד, ייתכנו גם כאבים שניתן להעביר באמצעות משככי כאבים רגילים, בהתאם להוראות הרופא.

האם אני אצטרך לשכב במיטה לאחר הניתוח?
בניתוח בהרדמה מלאה שהוא מורכב יותר תצטרכו לנוח מעט במיטה, בניתוחים האחרים לעיצוב הסנטר אין צורך לשכב במיטה, אבל כמובן הקשיבו לגוף שלכם והתנהגו בהתאם להרגשה הכללית שלכם, וכמובן הקפידו להקשיב להוראות הרופא ולמלא אחריהן בקפידה רבה.

ממה אני צריך להיזהר לאחר הניתוח?
לאחר הניתוח עליכם לוודא שאינכם סובלים מדימומים ושלא מתפתח זיהום באזור. כמובן שעליכם להשגיח שהאזור לא יקבל מכה בטעות. כמו כן, אל תשמשו באיפור או בתכשירים קוסמטיים אחרים, עד שהרופא יאשר לכם שימוש בהם. אם החתך התבצע בתוך הפה, עליכם להקפיד מאוד על תזונה רכה או נוזלית ועל היגיינית הפה.

מתי אפשר לחזור לעבודה?
לעבודה ניתן לחזור בדרך כלל לאחר מספר ימים, הדבר כמובן תלוי בהרגשה שלכם, יכול להיות שהסנטר יהיה עדיין נפוח ועם חבורות כאשר תחזרו לעבודה.

מתי אפשר לחזור לפעילות גופנית?
הנושא של פעילות גופנית משתנה בהתאם לסוג הניתוח שעברתם, אבל בכל מקרה עליכם להימנע בתקופה שלאחר הניתוח מפעילות גופנית שעלולה לפגוע או לפצוע את הסנטר החדש שלכם.

מתי יורדת הנפיחות ואפשר לחזור לשגרה?
הסימנים הכחולים, והנפיחות יורדים לאחר מספר ימים. ייתכן שבימים הראשונים תצטרכו לאכול אוכל נוזלי בלבד, במיוחד אם החתך התבצע דרך הפ., כמו כן, תצטרכו לשטוף את הפה לאחר כל ארוחה בתמיסות לשטיפת פה, או בכל דרך אחרת שהרופא ימליץ לכם עליה, כדי להימנע מזיהומים.

כמה זמן תוצאות הניתוח מחזיקות מעמד?
במקרה של הכנסת שתל או במקרה של הורדת חלק מעצם הסנטר הניתוח מחזיק מעמד לתמיד. במקרים של עיצוב הסנטר באמצעות הכנסת שומן או חומרים טבעיים אחרים, תצטרכו לחזור על הניתוח שוב לאחר תקופה מסוימת, מכיוון שהשומן או החומרים הטבעיים נספגים בגוף. במקרים של הסרת שומן וסילוק העור העודף, לפעמים יהיה צורך לחזור על הניתוח לאחר מספר שנים.