סיכונים, תופעות לוואי והחלמה בהקטנת חזה

סיכונים, תופעות לוואי והחלמה בהקטנת חזה

בניתוח הקטנת חזה הסיכונים ותופעות הלוואי הם מועטים וההחלמה היא מהירה יחסית. חשוב להימנע מעישון לפני הניתוח ואחריו, מכיוון שהעישון מכווץ את כלי הדם דבר שמגביר את הסיכויים לפתיחת תפרים, זיהומים ואפילו לנמק. אם את מעשנת, הקפידי להישמע להוראות הרופא, אל תרמי, כי בעצם את מרמה את עצמך ומגבירה את הסיכויים שלך להחלמה לא טובה מהניתוח.

 

סיכונים

  • סימני צלקת חזקים – ישנן נשים שאצלן הצלקות הופכות לבולטות, צלקות אלו נקראות היפרטויות והן בולטות לגובה וצבען אדום. בדרך כלל אי אפשר לדעת מי מהנשים עלולה לפתח צלקות ממין זה. את הצלקות ניתן לשפר באמצעות תחבושות סיליקון וזריקות סטרואידים.
  • חוסר סימטריה – בחוסר סימטריה בולט, שנוצר בגלל תהליך ריפוי לא נכון של השד, ניתן לטפל באמצעות ניתוח תיקון, כחצי שנה לאחר הניתוח המקורי.
  • זיהום ודימום – תופעות אלו יכולות להתרחש בכל ניתוח וכפי שאמרנו אצל מעשנות הסיכויים לכך הם יותר גבוהים, חשוב להיות מודעים לתופעות ולסימני האזהרה שלהם כגון: חום גבוה, אדמומיות באזור, כאבים חזקים וכדומה ולטפל בהם מוקדם ככל האפשר.
  • פתיחה של התפרים – פתיחה של התפרים מתרחשת בגלל פגיעה באספקה של הדם לשולי הפצע ולפעמים יהיה צורך לתפור מחדש את האזור.

תופעות לוואי

  • ירידה בתחושה של הפטמות – ירידה חלקית או מלאה בתחושת הפטמות יכולה להתרחש עקב העברת הפטמה ממקום אחד למקום אחר, עקב העיצוב מחדש של השד, דבר שיכול לפגוע בעצבוב של הפטמות.
  • רגישות יתר – לאחר הניתוח השדיים יהיו רגישים כמובן למגע ונפוחים, מדובר בתופעה שחולפת בהדרגה.
  • סימנים כחולים, נפיחות ועיוותים קלים – השדיים זקוקים לזמן התאוששות מהניתוח ורק לאחר כ- 4 חודשים תופעות אלו יעברו והשדיים יקבלו את צורתם המקורית.

החלמה

ההחלמה לאחר ניתוח הקטנת שדיים היא החלמה פשוטה יחסית ואפשר לחזור לחיים השגרתיים לאחר כשבוע ולפעמים אף פחות מכך. חשוב כמובן לא לבצע פעילות פיזית מאומצת, או פעילות גופנית בהתאם להוראות הרופא. נשים רבות חושבות שלאחר ניתוח להקטנת שדיים הן לא יצטרכו להשתמש בחזייה, אבל גם לאחר החודש שבו תצטרכו ללבוש חזיית ספורט יומם ולילה, מומלץ להמשיך להשתמש בחזייה, כדי לשמור על צורתו החדשה של השד, כמובן שמידי פעם, אם מדובר בשמלת ערב מיוחדת וכדומה, אתן תוכלנה להסתובב גם ללא חזייה.