הסרת קעקועים בלייזר

הסרת קעקועים בלייזר

בניגוד לתפיסה הקיימת, מסתבר שקעקועים אינם לנצח... באמצעות טיפול לייזר יעיל ובטוח ניתן כיום להסיר את כתובת הקעקע ולחזור אחורה בזמן.

 

הסרת קעקועים בלייזר – איך זה עובד?

טיפולי לייזר זמינים למטרות שונות כמו הסרת שומות, כתמי שמש וגם קעקועים. המשותף לכל אלו הוא בסיס הפיגמנט והופעתם השטוחה של האלמנטים על פני העור. קרן הלייזר היא אידיאלית לטיפול באלו – היא מחממת את האזור ויוצרת מעין כוויה אשר משמידה את הפיגמנטים. בהמשך, מחלימה הכוויה וישנו סיכון קל לצלקת אולם זו צפויה להתבהר עם הזמן. כתובת הקעקע היא למעשה כתם אומנותי המשולבים בו פיגמנטים שונים (הצבעים של הקעקוע). במקרה זה, קרן הלייזר נספגת בפיגמנטים ומחממת אותם. בהמשך, הפיגמנטים יידהו וייעלמו. במידה ומדובר בקעקוע צבעוני, מעורבות בתהליך מספר קרני לייזר- קרן אחת לפיגמנט (צבע) אחד. טיפול זה מצריך מספר טיפולים בעוד היקפם המדויק משתנה בהתאם לגודל הקעקוע, איכות הצבע ואפקטיביות הטיפול (3-10 בממוצע). זמן ההמתנה בין טיפול אחד למשנהו הוא לרוב בין 4-8 שבועות.

יתרונות הסרת קעקועים בלייזר

כאשר מגיעים להחלטה כי מוכרחים להיפטר מן הקעקוע, ישנו תמיד החשש שהתוצאה תהיה לא אסתטית או אפילו מצולקת. כאשר הקעקוע באזור חשוף ובולט לעין ההתלבטות אף קשה יותר. כיום, להסרת קעקועים בלייזר יש יתרונות רבים אשר עשויים להקל על ההחלטה ועל התהליך. הנה העיקריים שבהם:

  • הסרת קעקועים בלייזר מפחיתה את הסיכויים לנזקי פיגמנטציה והצטלקות באופן משמעותי.
  • הסרת קעקועים בלייזר נחשבת למהירה ולכואבת פחות מן השיטות האחרות על אף שהיא כוללת מספר טיפולים.

סוגי טיפולי הסרת קעקועים בלייזר

  • הטיפול החדשני ביותר בתחום הסרת קעקועים בלייזר כולל שימוש בקרניים המייצרות חום ואור בתדירות גבוהה של הקרנות. חידוש זה מאפשר לקצר את זמן הטיפול ולהגיע לתוצאות טובות יותר. הטיפולים במקרה זה אורכים כ – 10-20 דקות וככל שהם מתקדמים, צבעי הקעקוע דוהים בהדרגה עד למצב של העלמות מקסימאלית.
  • טיפול אפשרי אחר בלייזר הוא "שכתוב הקעקוע". טיפול זה מתאים למי שרוצה לשנות את הקעקוע הקיים. במקום ליצור קעקוע על קעקוע בכדי להסתיר או לטשטש קעקוע קיים, השיטה כוללת מחיקה של חלקים מן הקעקוע הישן עם אפשרות להוסיף פרטים אחרים היוצרים קעקוע חדש.

הסרת קעקועים בלייזר- תופעות לוואי

בדומה לטיפולים אסתטיים רבים, גם הסרת קעקועים בלייזר אינה חפה מתופעות לוואי שונות כגון רגישות בעור, נפיחות והופעת כלי דם. אולם אין סיבה לבהלה – תופעות הלוואי הללו חולפות ברובן לאחר כמה ימים מיום הטיפול וחלקן המועט לאחר כמה חודשים. לרוב, מצבו של העור יחזור לקדמותו ובמקרים של קעקועים שלא ניתן להסיר באופן מלא, ייתכנו כתמים דהויים בלבד של צבע אשר בכל מקרה לא יבלטו משמעותית בהשוואה לקעקוע עצמו.