הסרת קעקועים ללא צלקות

הסרת קעקועים ללא צלקות


אם פעם היה צריך לחשוב פעמיים לפני שבוחרים לעטר את הגוף בקעקוע חדש, הרי שכיום יש מקום לחרטה וללא בעיה. אם בגיל שש עשרה חמדנו בקעקוע או שהתאהבנו ורצינו להנציח את אהובנו (שמאז כבר המשיך הלאה), הרי שכיום ניתן להסיר קעקועים בקלות יחסית וללא צלקות.

פעם תהליך הסרת קעקועים נחשב למסובך ולכואב, בעל סיכוני הצטלקות והשארת תזכורת מכוערת לקעקוע שהיה. במשך השנים, השתכללו האמצעים להסרת קעקועים ואיתם פחתה עוצמת הכאב שכרוכה בתהליך וכן פחת הסיכון להשארת צלקות. שיטות הסרת קעקועים ללא צלקות מגבירה את הסיכויים להעלמה מקסימאלית של הקעקוע במינימום תופעות לוואי. ישנם 2 טיפולים עיקריים להסרת קעקועים ללא צלקות בעוד התאמת הטיפול נקבעת בהתאם לפרמטרים הקשורים בקעקוע כגון צבעו, גודלו ומיקומו על הגוף וכן בהתחשב בשיקולים הקשורים לעור, כגון צבעו ויכולת החלמתו.

טיפולי הסרת קעקועים ללא צלקות

שתי שיטות הטיפול היעילות להסרת קעקועים ללא צלקות או צלקות מינוריות הן הסרת קעקועים ללא צלקות בשיוף והסרת קעקועים ללא צלקות בלייזר:

הסרת קעקועים ללא צלקות בשיוף

למי מתאים? טיפול זה מתאים לבעלי קעקועים שטחיים, קעקועים צבעוניים נטולי קווי מתאר כהים וקעקועים חובבניים שסביר שיהיו פחות עמוקים.

תהליך: הסרת קעקועים בשיוף נעשית באמצעות חומרים המוגדרים קשים כגון נייר לטש וראשי יהלום. באמצעותם, מגרדים את פני העור של הקעקוע וחושפים עור נקי וחדש.

משך הטיפול: שיטת טיפול זו דורשת ברבים מן המקרים מספר טיפולים במרווחי זמן, עד למצב העלמת הקעקוע.

תופעות לוואי: שיטת השיוף כרוכה בכאב יחסי עליו ניתן להתגבר באמצעות משככי כאבים. בשיטת השיוף עלולים לפתח רגישות יתר ותגובה אלרגית (בעיקר בעלי עור רגיש). כמו כן, תיתכן חוסר אחידות בגוונים של האזור המשויף בעור.

צלקות: שיטת השיוף אינה משאירה צלקות בולטות ברוב המקרים ומורידה בהצלחה יחסית את מרבית הקעקועים.

החלמה: כחלק מתהליך ההחלמה יש להקפיד שלא להיחשף לשמש במשך מספר חודשים.

הסרת קעקועים ללא צלקות בלייזר

למי מתאים? בדומה לשיטת השיוף, גם שיטת הלייזר מתאימה לבעלי קעקועים שטחיים, שהרי הקרן אינה חודרת לעומק.

תהליך: הסרת קעקועים בלייזר נעשית באמצעות קרן לייזר. הקרן מחממת את אזור הקעקוע, צורבת אותו ומשמידה את הפיגמנטים שלו, הלוא הם הצבעים המרכיבים אותו.

משך הטיפול: בשיטת הלייזר יש צורך קבוע במספר טיפולים המשתנה בהתאם לקעקוע ועד שמגיעים למצב של העלמה מקסימאלית.

תופעות לוואי: בטיפול בשיטת הלייזר ייתכנו נפיחויות, רגישות בעור והופעת כלי דם אשר חולפים עם הזמן.

צלקות: הסרת קעקועים באמצעות לייזר מותירה צלקת מינורית המתבהרת בדרך כלל.

החלמה: יש להקפיד ולהימנע מחשיפה לשמש במשך מספר חודשים.