טיפול בסימני מתיחה

טיפול בסימני מתיחה

כאשר הגוף עובר שינויים קיצוניים, נותרים לכך לא אחת סימנים רבים. אחד משינויים מתועדים אלו הוא סימני המתיחה, אותם קווים בהירים המייצגים קרעים בשכבת העור העמוקה. כאשר עולים ויורדים במשקל או עוברים הריון, השינויים בגוף מהירים והעור אינו "עומד בקצב". רקמות חדשות אינן מספיקות להיווצר והתוצר הישיר הוא אותם קרעים המהווים בהמשך את סימני המתיחה. אכן, סימני מתיחה מהווים מטרד אסתטי ורבים מחפשים דרכים יעילות להעלמתם.

הגורמים לסימני מתיחה

סימני מתיחה עלולים להיווצר באזורים שונים הגדלים בגוף כגון בטן, מותניים, שדיים וירכיים. למרות שרבים אינם מאמינים בהעלמת סימני מתיחה, רובם יעדיפו לנסות לטפל בכך מאשר להרים ידיים מראש. הקרעים המאפיינים את סימני המתיחה מופיעים לרוב בתחילה כפסים אדומים וכחולים ובהמשך, נוצרת מבין הקרעים רקמת עור השונה בצבעה ובמבנה שלה מן הרקמה המקורית. צבעה של רקמת העור השונה הופך לבסוף לבן. הסיבה העיקרית להיווצרות הקרעים היא גמישות העור. רמת הגמישות תעיד על התפתחות עתידית אפשרית של סימני מתיחה אשר תלויה בכמה גורמים:

  • גנטיקה – גמישות העור משתנה ממבנה גנטי אחד לשני.
  • גיל – סימני מתיחה אופייניים לגילאים מבוגרים יותר.
  • גדילת הגוף –מקרים של עלייה קיצונית במשקל והריון.

טיפול בסימני מתיחה

ישנם סוגי טיפול שונים עבור סימני מתיחה אשר יכולים להועיל ברמה זו או אחרת לטשטושם והעלמתם. ההצלחה תלויה בגורמים שונים כמו מיקום סימני המתיחה, נטיית העור להחלמה ועוד. סוגי טיפול אלו יבהירו את צבעם של סימני המתיחה או יעלימו אותם:

טיפול בסימני מתיחה באמצעות ראטין A

ראטין A מסייע ביצירת קולגן ואלסטין האחראיים לגמישות העור ואלו אשר נוצרו בהם הקרעים מלכתחילה. כטיפול ראשוני מדובר בטיפול מוצלח בשל עלות נמוכה יחסית והצלחת טשטוש סבירה. הטיפול אינו מותר לשימוש לנשים בהיריון או מניקות.

טיפול בסימני מתיחה באמצעות פילינג כימי

פילינג כימי באמצעות חומצת TCA מועיל ביצירת קולגן ואלסטין ויוצר אפקט הידוק העור המטשטש את סימני המתיחה. טיפול זה נעשה על ידי רופא.

טיפול בסימני מתיחה על ידי קרן לייזר ואור

הקרניים בטיפול זה אמורות לשפר את מצב מראה העור על ידי כיווצו והמרצת התאים, עד ליצירת פיגמנטים אשר יטשטשו את הקווים הבהירים של סימני המתיחה. טיפול זה מצריך מספר טיפולים לתקופה העלולה להימשך מעבר לחצי שנה.

טיפול בסימני מתיחה על ידי רולר מחטים

שילוב בין חומרים המעודדים בנייה וייצור של קולגן ואלסטין לבין רולר בעל מחטים. בטיפול זה נוצרים נקבים זעירים באזור סימני המתיחה, דרכם מוחדרים החומרים פנימה ואלו מובילים להתחדשות העור. טיפול ברולר מחטים מצריך מספר טיפולים לקבלת תוצאות משביעות רצון במרווחים של חודש זה מזה.

טיפול בסימני מתיחה על ידי ניתוח

טיפול זה אומנם היעיל ביותר להעלמת סימני מתיחה אך בד בבד פולשני יותר ומלווה בסיכונים ותופעות לוואי. בטיפול זה סימני המתיחה מוסרים בניתוח עודפי עור בבטן, בידיים ובירכיים. הניתוח מסיר את השומן המיותר ותורם בכך להידוק העור.