סיכונים, תופעות לוואי והחלמה בהצמדת אוזניים

סיכונים, תופעות לוואי והחלמה בהצמדת אוזניים

כמו במרבית הטיפולים והניתוחים האסתטיים האחרים, לפלסטיקאי יש השפעה עצומה מאוד על הצלחת הניתוח או כישלונו וגם בנוגע למניעת סיכונים וסיבוכים מיותרים. כדי להימנע מניתוח חוזר בניתוח הצמדת אוזניים, על מנתח הפלאסטי ליצור חתכים בסחוס ולשבור אותו ואפילו להוריד חלק מהסחוס. ישנם מנתחים שאינם עושים זאת, הם מטפלים רק בעור ומקפלים את האוזן מבלי לגעת בסחוס. במקרים כאלו, רבים הסיכויים שהאוזן כעבור מספר שנים תחזור למצבה הקודם. לכן אל תהססו לשאול את המנתח שבו בחרתם איך הוא מתכוון לבצע את הניתוח והאם הוא מטפל גם בסחוס שבאוזניים.

סיכונים

  • תוצאה לא רצויה – האוזניים מטבען הן אינן סימטריות, ומצב של חוסר סימטריה קל הוא המצב הטבעי, אבל אם חוסר הסימטריה הוא בולט לעין, תצטרכו לעשות ניתוח חוזר.
  • חזרה למצב הקודם – כאשר הסחוס לא מטופל נכון והתפרים לא מצליחים לשמור על מבנה האוזניים החדש, האוזניים, או אחת מהן, יכולות לחזור למצבן הקודם. במקרה כזה יש צורך לקבוע ניתוח חוזר ואולי עדיף לעשות אותו אצל מנתח אחר בעל מיומנות טובה יותר.
  • דימום – הדימום בניתוח להצמדת אוזניים נחשב למסוכן מאוד, מכיוון שהדימום יכול לגרום לקריש דם וקריש כזה יכול לעשות נמק בסחוס של האוזן או בעור, לכן חשוב לטפל בדימום מיד כאשר הוא מתחיל, כאשר המטרה היא לסלק את הנמק מהר ככל האפשר על ידי פתיחת האזור והוצאת הנמק. התחבושות שעל האוזניים, ששמים מיד לאחר הניתוח, יכולות לפעמים להסתיר את הדימום ולכן עליכם להיות ערים לכל כאב יוצא דופן שאתם מרגישים, כדי שתוכלו לבדוק את הנושא ולקבל עזרה מוקדם ככל האפשר, אם חלילה ישנו דימום.
  • זיהום – הזיהום נחשב לסיבוך נדיר מאוד, אבל אם חלילה הוא מופיע חשוב לטפל בו מוקדם ככל האפשר, מכיוון שהזיהום יכול לפגוע בסחוס ולגרום לעיוות של האוזן. כדי למנוע את הזיהום המטופלים מקבלים אנטיביוטיקה עוד לפני הניתוח והם ממשיכים ליטול אותה מספר ימים לאחר הניתוח. כמובן שאם אתם חוששים שיש לכם זיהום באזור הניתוח, עליכם ליידע מיד את הרופא שלכם.
  • תפרים בולטים – כאשר אחד התפרים לא נספג, הוא בולט מעל העור וצריך להסיר אותו. ההוצאה של התפר נעשית על ידי חיתוך קטן, אשר אינו משפיע על התוצאה הסופית של הניתוח.

תופעות לוואי

  • נפיחות באוזניים וצבע כחלחל – לאחר הניתוח האוזניים מתנפחות והצבע שלהן הופך לכחלחל, שתי התופעות האלו חולפות בדרך כלל תוך שבועיים.
  • כאבים – כאבים מקומיים וכאבי ראש, הולכים ופוחתים בדרך כלל תוך 48 שעות וניתן להעביר אותם באמצעות משככי כאבים רגילים, אבל אם הכאבים לא עוברים, או שהם מתגברים לאחר 48 שעות, עליכם להודיע על כך לרופא, מכיוון שהם יכולים להצביע על דימום או זיהום.

החלמה

ההחלמה מהניתוח אורכת כשבועיים. בשבוע הראשון תצטרכו ללבוש את התחבושת יום ולילה ובשבוע השני רק בלילה. ניתן לחזור לעבודה או לבית הספר לאחר שבוע, החזרה לפעילות הפיזית המאומצת היא לאחר כחודשיים. בערך כשבועיים לאחר הניתוח אפשר לחזור לפעילות גופנית מתונה שאינה קשורה למגע גופני, או למשחקי כדור. תוצאות הניתוח נשארות לתמיד.