עפעפיים נפוחים

עפעפיים נפוחים

עפעפיים נפוחים יכולים להיגרם על ידי גורמים רבים וגם להתבטא בצורות מעט שונות. הגורמים נעים החל מאלרגיות, גירויים וזיהומים ועד חסימת תעלות הדמעות והצטברות שומן לא תקנית בעפעפיים. באופן כללי מצב כזה הוא בעיקרו קוסמטי, אך לעיתים יכול להצביע על בעיה בריאותית חמורה יותר הנמצאת מתחת לפני השטח. מבחינה כירורגית-אסתטית, עפעפיים נפוחים הופכים רלבנטיים כאשר מדובר על מצב קבוע שלא ניתן לתקנו באמצעות תרופות, אמצעים פיזיים אחרים וכדומה.

העליונים נופלים התחתונים מתנפחים

בכל מה שנוגע לניתוחי עפעפיים ובעיות אסתטיות בעפעפיים, ניתן לקבוע באופן די כולל כי ברוב המקרים העפעפיים העליונים סובלים מבעיות של צניחה ועפעפיים נפולים ואילו אלו יהיו העפעפיים התחתונים שיסבלו מבעיות של עפעפיים נפוחים. למעשה זה הגיוני לחלוטין, העפעפיים העליונים הם אלו שכביכול מתנגדים לכוח הכבידה ומוחזקים למעלה בעזרת שרירים, גידים ועור הפנים שבצעירותנו הוא מתוח וגמיש – לכן זה אך טבעי שהם יסבלו מצניחה ומראה נפול. העפעפיים התחתונים לא צריכים להחזיק את עצמם כנגד כוח הכבידה והם נמצאים בתזוזה פחות מאשר העליונים באופן כללי לאורך חיינו, כמו כן, בגלל מיקומם בתחתית העין הסבירות שהם יצברו נוזלים, עודפי שומן או פשוט יתנפחו היא גבוהה הרבה יותר מאשר העפעפיים העליונים או חלקים אחרים באזור העין.

טיפול בעפעפיים נפוחים

כאמור, הסיבות להיווצרות עפעפיים נפוחים רבות מאוד ולרוב אינן מצריכות כלל התערבות ניתוחית. הטיפולים הכלליים לתופעה זו הם נטילת תרופות נוגדות אלרגיה למצבים בהם הגורם הוא אלרגני, לחיצה של מגבת לחה וחמה על העיניים למשך כמה דקות כמה פעמים ביום, קומפרסים קרים על העיניים, שינה במצב של חצי ישיבה, הימנעות משינה עם איפור או עדשות מגע, משחה אנטיביוטית במקרים של זיהום והפרשות מהעפעפיים וכן הלאה.

אם מדובר על מקרים קשים וקבועים יותר של עפעפיים נפוחים, יכול להיות שהפיתרון הניתוחי הוא הרלבנטי והיעיל ביותר. ניתוח לתיקון עפעפיים נפוחים הוא בעיקרו מאוד דומה להרמת עפעפיים רגילה. המנתח מבצע חתכים זעירים בקפלים מסביב לעין, מסיר עודפי עור ורקמות שיוצרות את הנפיחות, מותח את השרירים ואת העור ובכך מקנה מראה צעיר ובריא לעיניים ולעפעפיים – בהחלט נפוץ לשלב ניתוח עפעפיים נפוחים עם הרמת עפעפיים עליונים לסימטריה וטיפול כולל באזור העיניים.

הניתוח פשוט יחסית, אינו מצריך אשפוז והוא מבוצע תחת הרדמה מקומית. לאחריו העיניים נחבשות ליום אחד ותהיה תחושה מסוימת של אי נוחות. יש לנו בשבועות הראשונים ולחזור לפעילות בהדרגה. התוצאה הסופית היא עפעפיים ללא נפיחות ומראה כללי צעיר ועירני מאוד, הצלקות נסתרות בקפלי העיניים ונעלמות כמעט לחלוטין.