הסרת שומות בלייזר

הסרת שומות בלייזר

הסרת שומות בלייזר היא אחת השיטות הבטוחות והיעילות ביותר להסרת שומות הקיימות כיום בעולם הרפואי. ההליך כולו אורך מספר דקות, אינו מצריך תפרים ודורש טיפולים בודדים בלבד עד להעלמה המלאה של השומה.

שומות הן למעשה ביטוי חיצוני לריבוי תאים בעור. עבור מי שרואה בשומות פגם אסתטי או מעוניין להסיר אותן מסיבות רפואיות מסוימות, קיים פיתרון – הסרת שומות בלייזר.

גוף האדם הוא עולם ומלואו, הוא מורכב ומרובד בשכבות עוד לפני המעטפת החיצונית הנראית לעין. במקרים רבים, מה שנוצר ומתחולל בפנים מתבטא כלפי חוץ – כמו שומות למשל. רובנו רואים שומות ולא מייחסים להן חשיבות, לא זוכרים אותן או מוטרדים מקיומן, אך יש בהן פוטנציאל בריאותי מסוכן ביותר ונטייה לפגימה אסתטית. שומות הן למעשה ריבוי תאים בעור כאשר הן מורכבות מתאים הנמצאים בשכבת העור העליונה. את התאים אנחנו לא רואים, אך את הפיגמנט שהם מייצרים דווקא כן. השומות בעלות צבע שונה מהעור ולעיתים גם בולטות. שומות עשויות להופיע בגיל צעיר ולהתרבות עם השנים בעקבות חשיפה לשמש, גורמי גיל ותורשה.

כיצד מתבצעת הסרת שומות בלייזר?

ישנן דרכים שונות להסרת שומות מהעור ואחת הפופולאריות והמקובלות שבהן היא כאמור הסרת השומות בלייזר. בתחילת התהליך מורדם המטופל בהרדמה מקומית כאשר באמצעות קרן לייזר, צורב הרופא את השומה. הסרת שומות בלייזר היא בחירה מוצלחת מכמה סיבות – ההליך כולו אורך מספר דקות, אינו מצריך תפרים ודורש טיפולים בודדים בלבד עד להעלמה המלאה של השומה. לצד יתרונות אלו ישנם גם מספר סיכונים – הסרת שומות בלייזר עלולה לצלק או ליצור כוויה באזור השומה וישנו גם סיכוי לרגישות באזור ולהתפתחות זיהומית. לאלו הבוחרים בהסרת שומות בלייזר מסיבות רפואיות כדאי לדעת שלא ניתן לקחת דגימה מהשומה לצורך בדיקה פתולוגית.

מיהם המועמדים המתאימים לטיפול?

ניתוח הסרת שומות נחשב לניתוח קל ויעיל, אך הוא אינו מתאים לכל אחד. לא כל השומות ניתנות להסרה בלייזר – השומות השטוחות בעלות הגוונים החומים-שחורים למשל מתאימות להסרה בלייזר, לעומת הבולטות שקרן הלייזר אינה אפקטיבית עבורן. חשוב כמובן לומר שכל הניתוחים והטיפולים האסתטיים מצריכים תהליך מקדים של היוועצות עם רופאים ומומחים בתחום בכדי להבין מהו הפתרון הטוב ביותר וכן במה הוא כרוך מבחינת השלכות, סיכונים ועוד. פגישה מייעצת עם רופא עור או כירורג פלסטי, היא השלב הראשון לפני הסרת שומות בלייזר. בפגישה זו בוחנים את השומות אותן מעוניינים להסיר על פי המיקום, הגודל ושאר הנתונים האישיים.

תהליך ההחלמה

כחלק מיתרונותיו של תהליך הסרת שומות בלייזר, גם ההחלמה קלה וקצרה באופן יחסי. בתום ההליך תיתכן רגישות באזור ממנו הוסרה השומה ועשויה להופיע אדמומיות. לעור הגוף שלנו יש נטייה להירפא באופן טבעי ולכן הוא צפוי להחלים לגמרי בטווח שבין שבוע לשבועיים. במהלך תקופת ההחלמה חל אסור ללכת לבריכה או לים, יש למרוח על האזור קרם הגנה ובאופן כללי יש להימנע מחשיפה לשמש. בנוסף, יש להקפיד על ניקיון האזור ולהגן עליו על ידי חבישה בהתאם להנחיות הרופא.