העלמת ורידים ונימים

העלמת ורידים ונימים

בניגוד להליכים רבים הקשורים לשיפור המראה החיצוני של הגוף ואשר נועדו אך ורק כדי להפוך אתכם ליפים יותר. התחום של העלמת ורידים ונימים הוא תחום בריאותי חשוב, הדורש טיפול רפואי מוקדם ככל האפשר, כדי למנוע בעיות בריאותיות בעתיד.

במאמר זה אנחנו נדבר על העלמת ורידים במערכת הורידים השטחית, אשר היא קשורה באמצעות שסתומים למערכת הורידים העמוקה. תפקידם של השסתומים הוא לווסת את זרימת הדם מכיוון הרגל לכיוון הלב. כאשר מערכת ורידים זו אינה עובדת כמו שצריך נוצרת התופעה הלא נעימה של ורידים בולטים ונימים כחולים.

מה הן הסיבות להופעת ורידים בולטים

למרבה הצער אין שום דבר שתוכלו לעשות כדי להימנע מורידים בולטים. הסיבות העיקריות להופעת ורידים בולטים או נימים כחולים הן סיבות הורמונאליות, סיבות תורשתיות, הריונות ופציעות. הדעה שאומרת שישיבה רגל על רגל גורמת להופעת וירידים בולטים היא מיתוס בלבד, כך שאתם יכולים להמשיך לשבת איך שמתחשק לכם.

למי מתאים טיפול העלמת ורידים?

טיפול העלמת ורידים מתאים לכל מי שסובל מורידים בולטים ונימים כחולים. אמנם בדרך כלל נשים פונות לקבל הטיפול מכיוון שהמראה החיצוני של הרגליים שלהן מפריע להן, במיוחד בקיץ, אבל גם גברים יכולים לסבול מהבעיה ומומלץ שגם הם יפנו לקבלת טיפול, כדי שמצבם לא יחמיר. ורידים בולטים ונימים כחולים לא רק פוגעים במראה האסתטי של הרגליים, הם גם גורמים לכאבים ברגליים, נפיחות וגרד. אם תמשיכו להזניח את הורידים הבולטים יכולים להתפתח אצלכם פצעים בעור שאינם נרפאים.

כיצד מבוצע טיפול העלמת ורידים?

קודם כל, הרופא צריך לאבחן את הבעיה והוא עושה זאת על ידי בדיקת דופלקס שהיא שילוב של בדיקה באמצעות מכשיר אולטרה-סאונד ומכשיר דופלר, המדגימה את מערכת הורידים השטחית והעמוקה ונותנת מידע נרחב ומעמיק על מצב הורידים שלכם. לאחר הבדיקה הרופא יציע מספר טיפולים בהתאם למצבכם.

ניתוח להוצאת ורידים, שנחשב לטיפול פופולארי מאוד, הוא כיום ניתוח שניתן לבצע באמצעות הרדמה מקומית בלבד, והחדרת סיב לתוך החלק התחתון של הרגל באמצעות חור קטן. הסיב המוחדר מגיע עד לאזור המפשעה. הצד השני של הסיב מחובר למכשיר לייזר, כך מופעלת אנרגיה תרמית אשר סוגרת את כל הוריד. טיפול מקובל נוסף להעלמת ורידים הוא באמצעות הזרקת חומר מיוחד לורידים ולנימים, כדי לסגור אותם ובסופו של דבר להעלים אותם. כפי שאמרנו קודם לכן, ההחלטה בנוגע לסוג הטיפול היא ההחלטה של הרופא בלבד והיא מושפעת בראש ובראשונה ממצב הורידים ומחומרת הבעיה.

החלמה לאחר ניתוח העלמת ורידים

זמן ההתאוששות מניתוח העלמת ורידים הוא כעשר דקות בלבד. בדרך כלל כבר ביום למחרת המטופל יכול לחזור לעבודה ולשגרת יומו. מספר ימים לאחר הניתוח המטופל יצטרך ללבוש גרב אלסטית. יכול להיות שמספר ימים לאחר הניתוח תסבלו משטפי דם ובצקות ואולי גם מכאבים מועטים. תופעות אלו חולפות תוך מספר ימים.

תוצאות ניתוח העלמת ורידים

התוצאות של הניתוח נראות בבירור לאחר מספר שבועות כאשר הרגליים שלכם יהיו חלקות ויפות יותר. התוצאות לא תמיד מחזיקות מעמד ויכול להיות שכעבור מספר שנים תצטרכו לחזור על הליך זה או על הליך אחר כדי להעלים את הורידים. הפחתת עמידה ממושכת ומאמץ על הרגליים עשויים לשפר את הסיכויים שלכם להימנע מורידים בולטים ונימים כחולים בעתיד.