העלמת ורידים בלייזר

העלמת ורידים בלייזר


ורידים בולטים ורחבים הם תופעה שכיחה ומוכרת. כאשר הדם זורם בורידים מכף הרגל לכיוון מעלה הגוף, המצב נחשב לתקין. אולם כאשר ישנה בעיה עם מסתמי הורידים, הדם זורם לכיוון השני מלמעלה למטה והתוצאה היא ורידים מורחבים ובולטים בצורות שונות. בתופעה זו יש לטפל גם מטעמים אסתטיים וגם מטעמים בריאותיים ולכן, אנשים הסובלים מכך בוחרים בטיפול העלמת ורידים בלייזר – אחד הטיפולים המקובלים והיעילים בתחום.

תהליך העלמת ורידים בלייזר

טיפולי לייזר מהווים כיום פיתרון מתקדם, קל ובטוח עבור מגוון בעיות אסתטיות. כך גם טיפול העלמת ורידים בלייזר. התהליך מתבצע בהרדמה מקומית וכאשר האזור רדום, מחדירים לוריד הפגום באמצעות מזרק סיב אופטי מן הברך ועד למפשעה. קרן הלייזר מחממת את הסיב האופטי והוא בתגובה צורב את הוריד עד להרס דפנותיו. עם הזמן, יתפרק הוריד לחלוטין וייספג בגוף. משך טיפול העלמת ורידים בלייזר הוא כ – 45 דקות. בדרך כלל ידרשו טיפולים נוספים לחיסול מוחלט של כל הורידים הבולטים.

תהליך ההחלמה

בתום טיפול העלמת ורידים בלייזר נעטפת הרגל בגרב אלסטית ולאחר מספר דקות בממוצע ניתן להשתחרר הביתה. טיפול העלמת ורידים בלייזר אינו מקרקע את המטופלים למיטה או מפר את השגרה – ניתן לחזור לפעילות יומיומית רגילה באופן מיידי כמעט. לאחר כמה ימים ולפי הוראת הרופא, יסיר המטופל את התחבושת האלסטית וינקה את האזור. עד לביקורת הרופא הקרובה, חבישת התחבושת נדרשת רק למשך היום.

מה ניתן לעשות בכדי לסייע לתהליך ההחלמה?

  • למעט בעמידה.
  • להרבות בהליכה אך לא בפעילות גופנית מאומצת.
  • להתקלח במים פושרים (לפחות שבועיים מיום הטיפול).
  • ליטול תרופות אנטיביוטיות ונוגדות כאבים במקרה של כאבים (בהוראת הרופא).

תופעות לוואי וסיכונים

טיפולי העלמת ורידים כרוכים בתופעות לוואי ובסיכונים, אך בטיפול באמצעות לייזר הם פוחתים:

  • הצטלקות חסרת משמעות – לרוב תישאר צלקת מינורית אחת בלבד באזור הברך.
  • פגיעה בעצבים – סיכון קל לפגיעה בעצבים זעירים, אשר יוביל לחוסר תחושה אזורית מצומצמת וזמנית.
  • דימומים וכתמים על העור – תופעות לוואי שכיחות וחולפות.

תוצאות תהליך העלמת ורידים בלייזר

בכדי להגיע להעלמת ורידים מלאה יש צורך במספר טיפולים בעוד מספר שבועות לאחר כל טיפול הורידים מתפרקים ונספגים בגוף. רוב המטופלים אשר עברו טיפול זה דיווחו על הקלה בתחושה כבר לאחר הטיפול הראשון. העלמת ורידים בלייזר נחשבת לטיפול מומלץ עם אחוזי הצלחה גבוהים ביותר (95 אחוז!). יחד עם זאת, מדובר בטיפול חדש יחסית בשוק ובשל כך, אין מידע רב על סיכויי ההופעה החוזרת של ורידים בולטים.