ניתוח ורידים

ניתוח ורידים


ורידים בולטים היא תופעה שכיחה למדי. אותו תהליך בו שיבוש במסתמי הוריד משנה את כיוון זרימת הדם אל הרגליים, מסתיים בורידים מורחבים ובולטים. אחוז ניכר מהאוכלוסייה סובל מורידים בולטים ולכך קיימים כמה פתרונות טיפוליים. הפתרון בעל התוצאה המקסימאלית להעלמת ורידים הוא ניתוח ורידים.

על ניתוח העלמת הורידים

כמו בכל ניתוח, גם במקרה של ניתוח העלמת ורידים נדרשת פעולה כירורגית בה מבצעים חתכים בגוף ומוציאים את המיותר. בהרדמה חלקית או מלאה, יוצר הרופא המנתח חתכים ספורים באזור המפשעה והרגליים. החתכים מאפשרים לו לשלוף החוצה את הורידים הבעייתיים ולאחר מכן לתפור את החתכים. משך הניתוח תלוי בכמות הורידים הבעייתיים שיש לשלוף אולם אורכו הממוצע הוא 1-3 שעות.

התאוששות מהניתוח

ניתוח ורידים מצריך מן המטופל להתאשפז לזמן קצר, בטווח של כמה שעות מתום הניתוח ועד ליום המחרת. האזור המנותח נחבש לאחר תפירתו בתחבושת אלסטית. התחבושת אינה אמורה להוות מטרד ואין צורך לחשוש מחזרה לשגרה, היות ולאחר ימים ספורים ניתן לחזור לחיים הרגילים וכעבור כמה שבועות גם לחזור לפעילות גופנית. את התחבושת האלסטית מסירים לאחר כ – 2-6 שבועות. בתקופה זו ייתכנו תופעות טבעיות של הגוף כתגובה לניתוח כגון בצקות, כאבים, נפיחות ושטפי דם. בכדי להקל על אלו ניתן לשים על האזור קרח ובהמשך גם כריות חימום על פי המלצת הרופא. כמו כן, ניתן ליטול תרופות נגד כאבים ותרופות אנטיביוטיות למניעת זיהומים על פי הוראת הרופא המטפל.

תוצאות הניתוח

לאחר תקופת התאוששות, סבלנות והתנהגות נכונה האורכת מספר שבועות וכן לאחר שהנפיחויות, שטפי הדם והבצקות נעלמים, ניתן להבחין בתוצאות. בעקבות התפרים ייתכנו צלקות קלות התלויות בידו המיומנת של המנתח. חשוב לזכור שניתוח ורידים אינו ערובה לכך שהורידים הבולטים לא יופיעו שוב באותו אזור או באזורים אחרים.

תופעות לוואי וסיכונים

מי שמחפש פתרון קסם לבעיית הורידים הבולטים – שלא יכאב, שלא יכלול תופעות לוואי ושלא ישאיר זכר, לעולם לא יימצא אותו. גם ניתוח ורידים המהווה את המוצא המבוסס ביותר, כרוך במספר סיכונים ותופעות לוואי:

  • סיכונים הנובעים כתוצאה מהרדמה.
  • פגיעה עצבית העלולה לגרום לחוסר תחושה, עמימות וכאב כרוני.
  • דימומים, זיהומים, שטפי דם וצלקות.
  • סיכון תיאורטי לפקקת בה נסתם כלי דם.