סיכונים תופעות לוואי והחלמה במילוי קמטים

סיכונים תופעות לוואי והחלמה במילוי קמטים

הפופולאריות הרבה שההליך של מילוי קמטים בפנים זוכה לה, היא בין השאר גם בזכות העובדה שמדובר בהליך בטוח מאוד, כמעט ללא סיכונים, או תופעות לוואי, במיוחד כאשר משתמשים למילוי הקמטים בחומרים ביולוגיים או בחומרים אוטולוגיים, כאשר החומר השכיח ביותר מבין החומרים האוטולוגיים הוא השומן ומבין החומרים הביולוגיים הוא הקלוגן.

בנוסף לחומרים אלו ישנם שני חומרים חדשים המשמשים למילוי קמטים והם ביואלקמיד ואקווה-מד, היתרון החשוב של חומרים אלו נמצא בתחושת הרכות שהחומרים מעניקים, אבל מכיוון שמדובר בחומרים חדשים יחסית, אין עדיין מספיק מידע לגביי הסיכונים ותופעות הלוואי לאחר שנים.

סיכונים

  • בהזרקת חומרים אוטולוגיים, או בחומרים ביולוגיים, הסיכונים היחידים שיכולים להיות הם אלרגיה או זיהום ומדובר בדרך כלל, בשני המקרים, בסיכונים נדירים מאוד. בנוגע לנושא של אלרגיה, אם אתם מתכננים למלא את הקמטים שלכם באמצעות קלוגן, אתם תתבקשו לעשות בדיקת אלרגיה כחודש לפני הטיפול. סיכון נוסף בשימוש בקלוגן הוא שלפעמים, אם מזריקים קלוגן באזור העיניים והמצח, חלק מהחומר אינו נשאר במקום אלא בורח לצדדים, מדובר בסיכון אסתטי בלבד ולא בסיכון בריאותי.
  • הזרקה של חומרים סינתטיים נחשבת למסוכנת יותר, בעיקר מכיוון שאין אפשרות להוציא את החומר, גם אם התוצאות אינן כמצופה. כמו כן, חומרים אלו יכולים לנדוד למקומות אחרים בפנים, אמנם נדידה זו אינה מסוכנת מבחינה בריאותית, אבל היא עלולה לפגום במראה הפנים. החומר שנקרא ארטקול נחשב בטוח יותר לשימוש לעומת הסיליקון ,אשר בו קיים חשש לסיכון בריאותי שבא לידי ביטוי רק לאחר מספר שנים.

תופעות לוואי

רוב תופעות הלוואי של הזרקות למילוי קמטים, הן תופעות לוואי מקומיות כגון: אדמומיות, מלאות יתר ונפיחות. תופעות אלו נעלמות בדרך כלל תוך 24 שעות. לאחר הטיפול לפעמים מרגישים תחושה של בעירה מקומית או עקצוץ, אבל גם אלו תחושות מעט לא נעימות שנעלמות דיי מהר. במילוי קמטים באמצעות שומן, מילוי שנעשה בדרך כלל על אזורים גדולים יותר בפנים, ישנן גם בצקות ושטפי דם בגלל השימוש במזרק עבה יותר. חלק מהשומן גם מתחיל להיספג מיד לאחר ההזרקה ולכן יש צורך לחזור על הזריקות שלוש או ארבע פעמים, בהפרש של חודש בין טיפול לטיפול.

בהזרקת קלוגן, ישנן זריקות מרובות באמצעות מחט קטנה וההליך הוא כואב, אבל כאבים אלו חולפים תוך מספר שניות. על זריקות הקלוגן צריך לחזור פעמיים בהפרש של חודש ימים. גם ההזרקות של החומרים הסינתטיים נחשבות לכואבות ומומלץ לבקש הרדמה מקומית. אחרי הזרקת ארטקול יכולה להופיע התקשות באזור, למרות התחושה ההתקשות אינה נראית לעין. כמו כן, בחומר זה נדרשת בדיקת אלרגיה מוקדמת.

תופעת לוואי נוספת של הזריקות למילוי קמטים שבהם נעשה שימוש בחומרים טבעיים או ביולוגיים, היא שהאפקט של הטיפול חולף בין מספר חודשים לשנה אחת, לכן יש צורך לחזור כל הזמן על הטיפולים ולפעמים מדובר בהוצאה כספית לא פשוטה בכלל.

החלמה

ההחלמה מהליך של הזרקת מילוי היא החלמה מהירה מאוד של 24 שעות. רק במקרה של הזרקת שומן הליך ההחלמה יכול לקחת שבוע עד שבועיים. התוצאות של ההזרקות נראות מיד לאחר תום הטיפול וכבר למחרת היום הפנים הופכות לחלקות יותר.