קמטים בצידי הפה

קמטים בצידי הפה

קמטים בצידי הפה הם למעשה קמטי הבעה אשר מופיעים אצל כלל האוכלוסייה. מי שרוצה לפעול להעלמת הקמטים, יוכל לעשות זאת ביעילות רבה באמצעות מגוון הפתרונות האסתטיים המתקדמים הקיימים בתחום.

קמטים בצידי הפה שייכים לקבוצת קמטי ההבעה שמופיעה ראשונה אצל רוב האנשים. מדובר בתופעה רחבה ביותר אותה יחוו כלל האנשים בגילאי 35-60. הקמטים המוכרים הללו בצידי הפה נקראים גם קמטי חיוך או קמטי צחוק ובמקרים מסוימים גם קמטי עצבות (תלוי בכיוון התפתחותם), אולם כמובן שאין קשר בין מבנה הופעת הקמטים לבין רמת השמחה או העצב שאדם חווה בחייו. הטכנולוגיה המודרנית, לצד מיומנות רפואית מעולה של העוסקים בתחום, מאפשרות כיום להעלים את הקמטים הללו בצורה פשוטה ויעילה במיוחד.

ההשפעה ארוכת הטווח של הבעות הפנים

קמטים בצידי הפה נוצרים עקב פעילות ותנועתיות רבה של שרירי הפנים, אותם שרירים שאחראים להבעות הפנים המגוונות והעשירות של בני אדם. אותה תנועתיות של שרירי ההבעה, לצד תהליכי הזדקנות ושחיקה טבעיים של העור והרקמות בפנים, יוצרת קמטים וקווים שונים לאורך אזורי הפעילות העיקריים – סביב הפה, בעיניים, בין הגבות ובמצח. אולם, הפה מהווה מרכיב משמעותי בהבעות פנים ולכן השרירים סביבו מופעלים בתדירות רבה. בין אם מדובר בחיוך, צחוק מתגלגל, עצב, הבעת כעס, פליאה וכו' – כל הבעה משנה את צורת הפה באמצעות כיווץ שרירים קטנים בפנים. אי אפשר למנוע את הבעות הפנים האלו ומומלץ מאוד שלא לנסות זאת כדרך למניעת קמטים – זהו חלק טבעי מתהליך ההזדקנות. בנוסף, אין כיום הכרח להיכנע לקמטים היות ואת אלו ניתן להעלים בקלות יחסית.

על טיפולי ההזרקה להעלמת קמטים

מדע הרפואה הקוסמטית התפתח משמעותית בשנים האחרונות ומציע כיום פתרונות מהירים, בטוחים ויעילים להעלמת קמטים וכאלו שאינם מלווים בהליך ניתוחי. טיפולים אלו כוללים הזרקה של חומרים מסוימים אל העור או אל שרירי הפנים בכמויות מזעריות ומדויקות אשר משנות את אפקט הקמטים וגורמות להיעלמותם. הטיפולים מבוצעים על ידי רופאים פלסטיים כירורגיים מיומנים ומוסמכים שעברו הכשרה מיוחדת לכל סוג של טיפול. טיפולי הזרקה מסוימים משיגים תוצאות קבועות ממש בדומה לניתוח, ואחרים הינם זמניים ומצריכים טיפולים חוזרים לשימור התוצאות.

בוטוקס או חומרי מילוי – במה בוחרים?

זריקות בוטוקס

זריקות בוטוקס מהוות הליך אסתטי פופולארי ונפוץ שקיים כבר מעל עשור. טיפול בבוטוקס מעלים בעיקר קמטי הבעה ולכן הוא יעיל מאוד לטיפול בקמטים בצידי הפה. ההזרקה כוללת שימוש ברעלן בשם בוטולינום טוקסין, או בשמו המסחרי – בוטוקס. הבוטוקס מפחית את יכולת הכיווץ והשחרור של השרירים ובכך מספק עור פנים מתוח וחלק באופן בטוח למדי. חשוב לומר כי השפעתה של זריקת הבוטוקס היא זמנית (6-12 חודשים) וכדי לשמר תוצאות לאורך זמן יש לחזור על התהליך אחת לתקופה.

הזרקת חומרי מילוי

טכנולוגיית הטיפול בקמטים על ידי חומרי מילוי היא מעט חדשה יותר מהבוטוקס, אך גם היא וותיקה ומוכרת מאוד. במהלך הטיפול, מזריקים חומרי מילוי הממלאים את הקמטים (ואינם פועלים על השרירים) ומספקים עור מלא, חלק וצעיר. חומרי המילוי נחלקים לשני סוגים:

  • חומרים זמניים (חומצה היאלורונית): אלו מבוססים על חומרים ביולוגיים אשר נספגים בגוף לאחר כמה חודשים ומצריכים טיפולי שימור.
  • חומרים קבועים: כגון סיליקון או שומן עצמי, המספקים תוצאות קבועות.

העלמת קמטים בצידי הפה באמצעות לייזר

שיטת טיפול נוספת שצוברת פופולאריות בקרב הציבור והרופאים, היא העלמת קמטים בעזרת לייזר. שיטה זו מיושמת בהיקפים הולכים וגדלים גם עבור העלמת קמטים בצידי הפה. בשיטה זו נעשה שימוש בלייזרים ייעודיים אשר מסירים בצורה עדינה שכבות של תאי עור מתים ופגומים. לאחר הפילינג המיוחד הזה, קמטי ההבעה וקמטים עדינים אחרים נעלמים עם שכבות העור שהוסרו. התהליך מדויק ומהיר מאוד וכמו כן אינו כואב או מלווה באי נוחות מהותית לאחריו.

עוד מידע

תרגילים לקמטים בצידי השפתיים