תיקון מחיצת אף עקומה

תיקון מחיצת אף עקומה

מחיצת האף מחלקת את האף לשני חללים - ימיני ושמאלי, המחיצה ממוקמת בין שני הנחיריים ועשויה מסחוס דק המצופה ברירית של האף. בכל אף קיימת סימטריה לא מושלמת בין שני החלקים שלו.

לא תמיד חוסר הסימטריה נראה לעין ולרוב הוא אינו מפריע לנשימה, כך שחלק גדול מהאנשים הסובלים ממחיצה עקומה אינם מודעים לכך. אך ברגע שהסטייה היא כן משמעותית, היא יכולה לגרום להפרעות בנשימה וכתוצאה מכך לגרום לחלק מהתופעות הללו: ירידה ביכולת להריח, ירידה באיכות הנשימה, דימומים מהאף, נזלת כרונית, נחירות כבדות, הפרעה במנשך, קושי בנשימה בשכיבה, נדודי שינה, דיבור מאנפף, קשיים בביצוע מאמץ גופני. כמו כן, רוב האנשים שסובלים ממחיצת אף עקומה אף מרבים לנשום בפה פתוח. מחיצת האף העקומה יכולה ליצור מראה של אף עקום וכתוצאה מכך לפגוע ביופי הפנים, אבל לא פחות חשובה מכך היא העובדה שחסימה בדרכי הנשימה יכולה להיות גם מסוכנת, במיוחד כאשר מדובר בחסימה מלאה של צד אחד.


אנשים רבים סובלים ממחיצת אף עקומה, בגלל מכה שהם קבלו באף או פגיעה פיזית אחרת | RenaudPhoto

ניתוח תיקון מחיצה

אנשים רבים סובלים ממחיצת אף עקומה, בגלל מכה שהם קבלו באף או פגיעה פיזית אחרת. פעמים רבות, במיוחד כאשר המראה החיצוני לא נפגע, הם אינם מטפלים בבעיה וכתוצאה מכך הם יכולים לגרום לעצמם נזקים כרוניים.

ניתוח תיקון מחיצת אף עקומה נעשה בראש ובראשונה כדי לתקן את המצב הרפואי הנגרם כתוצאה מכך. הניתוח רפואי נועד כדי לעזור למטופל ולהחזיר את הנשימה שלו למצב תקין. ברוב המקרים ניתוח של מחיצת אף עקומה טומן בחובו גם ניתוח רפואי ואסתטי. רוב קופות החולים מאפשרות מימון של הניתוח, כאשר מדובר בניתוח לשם תיקון מעברי אף חסומים, מכיוון שמבחינתם הניתוח הוא ניתוח אף רפואי לכל דבר ועניין. המנתח שמבצע ניתוח זה צריך להתמחות בכל סוגי ניתוחי האף האסתטיים והרפואיים, מכיוון שעליו לנתח במחשבה על הצדדים הרפואיים והאסתטיים גם יחד.

הניתוח לתיקון מחיצת אף עקומה לרוב מתבצע דרך הנחיריים, בגישה פנימית, בה המנתח מסלק את חלקי העצם והסחוס העקומים ומקבע אותם בעמדה הרצויה על ידי תפרים. רק במקרים חריגים יש צורך בניתוח חיצוני המאפשר גישה ישירה למחיצה וסחוסי האף.