תרגילי פנים לאחר ניתוח אף

תרגילי פנים לאחר ניתוח אף

אמנם ניתוח אף הפך לנפוץ ובעל סיכונים נמוכים - אך על המטופל להכיר טכניקות החלמה כדי לחזור מהר יותר לשגרה ולמנוע סיבוכים. הרופא המטפל יוכל להמליץ לך על תרגילים לאזור האף, וכאן נסקור את חלקם.

תרגילים לאזור האף

מנותחים שעברו הליך של ניתוח אף פתוח יגלו כי לחיצות באזורים ספציפיים יכולים להפחית את הכאב ולהאיץ את הליך ההחלמה. פעולה זו תבטיח שהעצם תישאר ישרה בטווח הארוך. לפני שאתה מצבע לחיצות מסוג זו באזור האף עליך להתייעץ עם הרופא המטפל שלך. את הלחיצות יש לבצע בעזרת האצבע המורה באזור בו המליץ הרופא ללחוץ, למשך דקה, באופן שיטתי בכל שעה או חצי שעה, למשך חודש לאחר ביצוע הניתוח. חשוב לבקר את הרופא בתקופה זו כדי לוודא שהלחיצות מבוצעות בצורה נכונה ולא גורמות נזק למבנה האף. הרופא יבחן את התוצאות וימליץ לך לשנות את הלחיצות לפי הצורך.


להימנע מתרגילים באזור הפנים בשבועות שלאחר הניתוח | caitlinscottphotography

הימנעות מתרגילים באזור הפנים

בשבועות שלאחר הניתוח אל תבצע תרגילים קשוחים מדי לאזור הפנים מלבד התרגילים באזור האף עליהם המליץ לך המנתח הפלסטי. תרגילים קשוחים מדי עלולים לגרום לתזוזה של עצם האף בצורה לא טובה. הימנע מתרגילי לחיים והבעות חדות מדי החוזרות על עצמן. קשה ככל שזה יישמע – אל תחייך ואל תצחק בצורה רחבה מדי.

הימנעות מתרגילי ספורט

כשם שהבעות ותנועות של אזור הפנים עלולות לגרום נזק ולעכב את הליך ההחלמה שלך, זכור כי פעילות גופנית עלולה לגרום לתופעות דומות. גם אם ריצה והרמת משאות אינן קשורות באופן ישיר לשרירי הפנים, פעולות אלו עלולות להגדיל נפיחות באזור הניתוח. יתרה מכך – תמיד ישנו סיכון בו האף שלך יקבל מכה. תוכל לחזור לפעילות גופנית לאחר חודש (בערך), ולפעילות ספורטיבית מלאה לאחר שישה שבועות.