החלמה מהירה לאחר ניתוח אף

החלמה מהירה לאחר ניתוח אף

רבים רוצים לעבור הליך של ניתוח אף (ריינופלסטיקה) מסיבות שונות ומגוונות. עם זאת - תקופת ההחלמה הממושכת מונעת מרבים לגשת להליך. אספנו כאן מספר עצות מעשיות שיסייעו לכם להחלים מהניתוח כמה שיותר מהר.

אל תסיר חומרים שהונחו על ידי הרופא

מנתח אף טוב ידע להנחות אותך לא להוציא את החומרים, התחבושות ושאר הדברים שהוא מניח לאחר הניתוח. אל תעז לעשות זאת אלא אם כן הרופא שלך אמר שזה בסדר ושבאפשרותך לעשות זאת. הסיבה לכך היא שמיד לאחר הניתוח האף רגיש מאוד ונתון לשינויים. צורת האף אינה קבועה ומתעצבת בצורה איטית עד לקבלתה המוגמרת. הסרה של אמצעי הטיפול שהונחו על ידי הרופא המנתח יוכלו לפגום גם בעבודת מנתח האף הטוב ביותר.


חופשה קטנה מהעבודה והחיים תתרום להחלמה המהירה שלך | tommerton2010

קח חופשה קטנה מהעבודה ומהחיים

הדרך הטובה ביותר להחלים מניתוח אף היא לקחת חופשה בת שבועיים. לאחר הניתוח תחוש אי נוחות ונפיחות באזור הפנים כולו ולכן חשוב להיות במקום בטוח ורגוע בזמן שהגוף שב למצב נורמלי ותקין.

אל תתאמץ והירגע

אל תשכח שעברת ניתוח. אזור הפנים והאף ירגישו מלאים ונפוחים. התגובה הטבעית שלך תהיה לשאוף ולנשוף דרך האף  – ועליך להימנע מכך. תעלות האף יהיו במצב רגיש יחסית ועדיף לתת להן לנוח ולא לבצע מעבר של אוויר. נשימה כזו תעכב את הליך ההחלמה שלך.

השאר את ראשך ישר ויציב

אמנם תרגיש מותש ותרצה לישון בתקופת ההחלמה – אבל זכור לא לישון במיטה בצורה אופקית, ונסה להטות את ראשך ככל הניתן בצורה אנכית. שכיבה עלולה להרוס את כל עבודת הניתוח.