מתיחת צוואר

מתיחת צוואר

יש לך קמטים בצוואר? היום אפשר לטפל בזה בצורה בטוחה ואפקטיבית! היות ועור הצוואר הוא כה עדין ודק לעומת יתר חלקי הגוף, הקמטים בו הם בין הראשונים להופיע, אפילו עוד לפני קמטי ההבעה הנפוצים בפנים. כולנו נבחין בקמטים בין גילאי 30-60 כאשר ניתוח מתיחת צוואר עשוי להוות פתרון אסתטי יעיל למי שמעוניין בכך.

הצוואר הוא אזור רגיש בכל הנוגע לקמטים ולנזקי עור – האזור חשוף במהלך רוב חיינו, העור בו דק ועדין פי שלושה מאזורים אחרים בגופנו ובנוסף, זהו אזור שרובינו נוטים להזניח מבחינת טיפוח והגנה. הופעת קמטים ושחיקת העור בצוואר הם מצבים טבעיים אותם כל אחד מאיתנו עשוי לחוות. ישנם גורמים שמזרזים את התופעות הללו, אך בסופו של דבר כולנו מתקמטים עם השנים בעוד צוואר מקומט בעל עודפי עור, הוא ללא ספק מראה מזקין משמעותית אשר פוגע באסתטיות הכללית של אנשים מבוגרים. עולם האסתטיקה המתקדם מציע לנו מגוון פתרונות לכך וביניהם, ניתוח מתיחת צוואר לקבלת מראה צוואר צעיר ורענן.

מיהם המועמדים לניתוח מתיחת צוואר?

מועמדים מתאימים למתיחת צוואר הם אנשים מבוגרים, במצב בריאותי כללי טוב בעלי קמטים בצוואר ברמות שונות. רצוי שהמועמדים לניתוח יהיו לא מעשנים וכמובן ללא בעיות לב, לחץ דם, סוכרת או בעיות בבלוטת התריס. בנוסף, רצוי שאותם מועמדים יהיו חפים ממצבים בריאותיים אשר עשויים להעלות את רמת הסיכון מהניתוח, או למנוע את ביצועו באופן מוחלט מטעמי בטיחות. אומנם מתיחת צוואר נפוצה ביותר בקרב נשים בגיל העמידה, אך כיום גם גברים רבים בוחרים לעבור את הניתוח בגילאי 50 ויותר.

מאפייני ניתוח מתיחת צוואר

ניתוח מתיחת צוואר מאפיין סדרה של הליכים אסתטיים המיועדים לשינוי מראה הצוואר של נשים וגברים ולהקניית מראה צוואר מתוח וצעיר. הניתוח כולל את שינוי שרירי הצוואר של המטופלים, הסרת עור עודף מהאזור ומתיחתו למניעת קמטים או עור נפול. במקרים רבים מתיחת צוואר מבוצעת לאחר שאדם איבד אחוז ניכר ממשקל גופו בתהליך יחסית מהיר, או בעקבות תהליכי הזדקנות טבעיים שיצרו מראה צוואר לא אסתטי.

שילוב הניתוח עם מתיחת פנים

לרוב, מתיחת צוואר לא מבוצעת לבדה אלא בחלק מניתוח מתיחת פנים כולל או נקודתי. ביצוע מתיחת הצוואר לבדה יביא אמנם למראה צוואר מרשים וצעיר יותר, אך אם לא מטפלים גם בפנים עצמם המראה הכללי עשוי להיות לא אחיד ובפועל, אף גרוע מכפי שהיה קודם. כיום, ניתן לשלב את מתיחת הצוואר יחד עם הרמת לחיים, מתיחת פנים מלאה או מתיחת פנים לחלק התחתון של הפנים. כמו כן, מקובל כיום לשלב מתיחת צוואר עם טיפולי הזרקה ייעודיים לטיפול בקמטים כמו בוטוקס, חומרי מילוי זמניים, חומרי מילוי קבועים, פילינג לייזר ושילובים של אלו.

מהלך הניתוח

ניתוח מתיחת צוואר מצריך ביצוע חתכים באזורים נסתרים כך שניתן יהיה להשיג גישה לרקמות התת-עוריות של הצוואר ובסופו של דבר, למתוח את העור. החתכים מבוצעים לרוב מאחורי האוזניים או באזור קו השיער, תלוי באופי הניתוח הספציפי. המנתח מסיר את עודפי העור שיוצרים את הקמטים, מסיר שומן ורקמות רלוונטיות ומחזק את השרירים בצוואר כך שיהיו מתוחים יותר. לאחר מכן, מתבצעת המתיחה של העור וקיבועו בעזרת תפרים. בגלל מיקום החתכים והביצוע המדויק של מתיחת צוואר, הצלקות נסתרות כמעט לחלוטין ולאחר תקופת החלמה הן הופכות לקווים דקים וכמעט בלתי נראים.

התאוששות והחלמה

מתיחת צוואר היא ניתוח לכל דבר וכך יש להתייחס אליה. הניתוח יכול לכלול אשפוז ללילה אך לא תמיד יש בכך צורך. במידה והמטופל משוחרר לביתו לאחר ההתאוששות הראשונית, חשוב שיתלווה אל המטופל מלווה שיסייע לו בדרכו הביתה ולמשך הלילה הראשון. אזור הניתוח נחבש ולעתים מוחדר נקז להוצאת דם ונוזלים שמצטברים ועשויים לגרום לכאב ובצקות. התפרים והנקז מוסרים עד שבוע לאחר הניתוח, כאשר לאורך השבוע הראשון ייתכנו תחושות אי נוחות וכאבים. בשבוע שלאחר הניתוח יש להיות במנוחה מלאה. החזרה לשגרה תתבצע בהדרגה במהלך החודש הראשון, בו תרד הנפיחות באזור ותוצאות הניתוח האיכותיות יהפכו לגלויות לעין.