תיקון ניתוח אף

תיקון ניתוח אף

לצערנו, לא כל ניתוח אף הוא ניתוח מוצלח ויש צורך בביצוע ניתוח אף חוזר כדי לקבל את התוצאה הרצויה. ניתוח אף חוזר נחשב לניתוח מסובך יותר מהניתוח הראשון ומשום כך הוא דורש מהמנתח מומחיות גבוהה יותר.

בעשרה אחוזים מניתוחי האף, יש צורך בתיקון הניתוח משתי סיבות עיקריות:

  • התוצאות האסתטיות של הניתוח אינן משביעות רצון
  • הניתוח הראשון גרם לבעיות נשימה (סיבוך זה מתרחש בדרך כלל כאשר עושים ניתוח הצרת אף ומצרים יותר מידי את המעברים).

ניתוח אף חוזר, הוא ניתוח מורכב ומסובך יותר | tommerton2010

במקרים רבים תיקון ניתוח אף מבוצע בשיטה של "ניתוח אף פתוח". בשיטה זו המנתח מוסיף חתך לרוחב החלק שמפריד בין שני הנחיריים, חתך זה מאפשר למנתח להרים את כל העור של האף, כך שהוא יכול לראות בבירור את מבנה האף. ניתוח אף לצורך תיקון מצריך בדרך כלל גם כריתה של הסחוס, כדי שאפשר יהיה להשתמש בסחוס זה לצורך התיקונים.

למרות שרוב המנתחים אינם גובים כסף בעבור הניתוח המתקן, אלא רק בעבור ההוצאות של חדר ניתוח, אנחנו ממליצים לכם לשקול מי יהיה המנתח שיבצע אותו. ניתוח אף חוזר, כפי שציינו קודם לכן, הוא ניתוח מורכב ומסובך יותר ולכן למקצועיות ולמומחיות המנתח ישנה השפעה עצומה בהצלחת התיקון. אם לא לקחתם זאת בחשבון בניתוח האף הראשון שלכם, עדיף שתקדישו לנושא מחשבה מעמיקה, אולי כדאי לבחור במנתח בעל ניסיון בניתוחים חוזרים ולשלם על כל הניתוח.

הצלקות של הניתוח המתקן הן בולטות יותר מכיוון שמדובר בניתוח אף פתוח, אבל גם הצלקות הללו מטשטשות עם הזמן. ניתוח אף מתקן נעשה בדרך כלל כשנה לאחר הניתוח המקורי וההחלמה מהניתוח זהה להחלמה של הניתוח הראשון. גם בניתוח זה יופיעו שטפי הדם והאזור יתנפח וגם כאן האזור יהיה רגיש מאוד ותצטרכו להיות זהירים בשלושת חודשי ההחלמה הראשונים.