איך מזריקים בוטוקס?

איך מזריקים בוטוקס?

חומר הבוטוקס אשר מוזרק לשרירי הפנים, מחליש או משתק לחלוטין את השרירים האחראיים ליצירת הקמטים. את זריקות הבוטוקס צריכים לבצע רופאים מומחים ומנוסים בלבד הפועלים בסביבה סטרילית. תוצאות הטיפול, צפויות להישמר בין 3-6 חודשים.

אם אתם מעוניינים בעור חלק ונקי מקמטים, וודאי שמעתם על טיפול הבוטוקס המפורסם. הבוטוקס, הוא אחת השיטות הפופולאריות ביותר להעלמת קמטים בעולם וטיפול בו, ידוע בתוצאות יעילות ובבטיחות גבוהה מאוד. עדיין, הזרקת הבוטוקס היא תהליך רפואי לכל דבר וככזה, עליה להיעשות כמובן על ידי רופאים מוסמכים.

השלבים העיקריים בתהליך הזרקת הבוטוקס:

  1. בשלבי הטיפול הראשונים, יבקש מכם הרופא להזיז את שרירי הפנים. כך, יידע הרופא להבחין בקמטים ולסמן את אלו המועמדים לטיפול.
  2. על האזור שבו אמורה להתבצע ההזרקה להיות נקי וסטרילי. לשם כך, יחטא הרופא את האזור ויפריד בינו לבין שאר אזורי הפנים באמצעות נייר סטרילי כדי למנוע זיהומים.
  3. זריקת הבוטוקס עצמה תתבצע באמצעות מחט דקה מאוד. המזרק יכיל כ – 5 יחידות חומר אשר יוזרק במרווחים של כ – 1 ס"מ לאורך קו הקמט. לאחר 5 זריקות, תוחלף המחט. במידה ומדובר בקמטים עמוקים במיוחד, תתבצע הזריקה גם מעל ומתחת קו הקמט ולא רק לאורכו.
  4. לאחר זריקת הבוטוקס, אין למעשה כל צורך בזמן התאוששות או תקופת החלמה. המטופלים יכולים לחזור באופן מיידי לשגרת חייהם, אך להקפיד על תנוחה זקופה במשך כמה שעות וזאת כדי למנוע נפיחות באזור המטופל.
  5. גם תופעות לוואי משמעותיות לא נרשמו לאחר טיפולי הבוטוקס, למעט מקרי סיבוכים נדירים. שתי תופעות מוכרות הם כאב ראש (האמור לחלוף לאחר כמה שעות) וגם כאב קל באזור אליו הוזרק הבוטוקס.
  6. יש להימנע מנטילת תרופות כגון אספירין בטווח של כשבוע ימים לפני הזרקת הבוטוקס. על נטילת אספירין או כל תרופה קבועה אחרת יש לדווח לרופא המטפל קודם תחילת הטיפול.