מי מוסמך לטפל בבוטוקס?

מי מוסמך לטפל בבוטוקס?

השורה התחתונה: רופא מקצועי ומנוסה – זהו המפתח העיקרי להצלחתו של טיפול הבוטוקס ולבטיחותו.

טיפול בוטוקס להחלקת קמטים הוא אחד הטיפולים הקוסמטיים הנפוצים והיעילים ביותר בארץ ובעולם. אולם, בדומה לכל זריקה ולכל הליך רפואי, לא פחות מהכרחי שאת טיפולי הבוטוקס יבצעו רופאים מקצועיים, מומחים ומיומנים להם ניסיון והיכרות עם כלל שלבי התהליך.

על ההליך הרפואי

כדי להמחיש את חשיבות ניסיונו של הרופא בטיפול הבוטוקס, כדאי לדעת כי חומר הבוטוקס הוא בעצם רעלן לכל דבר. אותו הרעלן, מוחדר אל השרירים אשר הפעלתם אחראית להופעת קמטים ולמעשה משתק אותם. אומנם טיפול הבוטוקס נחשב להליך בטוח ביותר אולם שוב, בטיחותו תלויה במידה מכרעת בידי הרופא המטפל.

אז מי בעצם יכול להזריק בוטוקס?

כל רופא יכול לעשות שימוש בבוטוקס, אפילו רופאי שיניים. הבוטוקס אשר ידוע גם כמסייע למיגרנות, להתכווצויות שרירים ואף לטיפול בהזעת יתר, נמצא בהישג ידם של רופאים מתחומי רפואה רבים. רופאי עור ומנתחים פלסטיים הם אלו שעושים שימוש תכוף בבוטוקס אולם לענייננו, הרופא הטוב ביותר לטיפול הבוטוקס הקוסמטי יהיה רופא פלסטי או רופאים המתמחה בהליכים אסתטיים. במדינות מסוימות, אחיות מוסמכות רשאיות לבצע בפועל את הזריקה אולם ברוב המדינות, רק רופאים מומחים כאמור יכולים לעשות זאת.

מה חשוב לבדוק וממה כדאי להיזהר?

כדי לוודא שבחרתם ברופא הטוב ביותר לטפל בכם, הקפידו על הכללים הבסיסיים הבאים:

  • וודאו כי הרופא המטפל בבוטוקס מחזיק בתעודות מתאימות המצביעות על הכשרתו לטיפול בתחום.
  • וודאו כי סביבת המרפאה היא סטרילית ונקייה וכי הציוד הרפואי חדיש ותקין.
  • היזהרו מאנשים המציגים עצמם כ"מומחי זריקות" ובצעו את זריקות הבוטוקס רק באמצעות רופאים.
  • נקטו משנה זהירות גם מטיפולי בוטוקס המוצעים במרכזי ספא למיניהם. אם אתם בוחרים לבצע טיפול במקום שכזה, וודאו כי המטפלים הם רופאים מוסמכים.
  • באופן כללי, מומלץ תמיד לבצע סקר שוק, לאסוף המלצות ממטופלים קיימים, לתאם פגישת ייעוץ עם המרפאות השונות ולקבל את ההחלטה על תחילת הטיפול, רק לאחר שאתם בטוחים ושלמים עם המרפאה שבחרתם.