סיבוכים לאחר טיפול בוטוקס

סיבוכים לאחר טיפול בוטוקס

אומנם מדובר באחד ההליכים הקוסמטיים הנפוצים ביותר בעולם ואכן מדובר בהליך בטוח למדי, אבל מוטב כי כל אחד אשר שוקל לבצע הזרקת בוטוקס לטיפול בקמטים, יכיר את הסיבוכים הכרוכים בתהליך ויידע להתמודד איתם כהלכה.

הוראות אזהרה קודם הזרקת הבוטוקס

  • חל איסור על הזרקת הבוטוקס אם הינך בהיריון או מתכננת להיכנס להיריון בחודשים הקרובים, אם האזור המיועד לטיפול הבוטוקס פצוע או פגוע (פצעי פנים, אקנה) או אם ידועה אלרגיה לאחד ממרכיבי הבוטוקס.
  • יש ליידע את הרופא המטפל בכל מקרה של נטילת תרופות קבועות, במידה והינך מניקה או במידה וקיימת מחלת שרירים או מחלה הקשורה במערכת העצבים בגוף.

    תופעות לוואי לאחר הזרקת הבוטוקס

    תופעות הלוואי השכיחות והטבעיות של הזרקת הבוטוקס יהיו למשל הופעת נפיחות קלה באזור שטופל, שטפי דם קלים, צריבה זמנית או חולשה קלה בשרירים. תופעות לוואי אלו הן זמניות וצפויות לחלוף עד כשבועיים לאחר הטיפול. תופעות לוואי משמעותיות יותר אך נדירות כוללות בחילות, דימומים באזור ההזרקה, או הזלת ריר באופן בלתי נשלט (מאפיין הזרקות בוטוקס קרובות לאזור הפה).

    סיבוכים לאחר הזרקת הבוטוקס

    סיבוכים נדירים לאחר הטיפול יהיו למשל צניחת עפעף או חוסר סימטריה בהבעות הפנים. גם סיבוכים אלו הם זמניים ונמשכים עד מספר שבועות בממוצע. בכל אחד מהמקרים הללו, יש לפנות לבדיקה אצל הרופא המטפל. סיבוך נוסף שמצריך בדיקת רופא מיידית הוא הופעת קשיי נשימה, אלו יכולים להיגרם בשל השפעת הבוטוקס על שרירים במערכת הנשימה.

    כיצד ניתן לצמצם את תופעות הלוואי והסיבוכים?

    את רובם המוחלט של אלו ניתן לצמצם על ידי בחירה ברופא מקצועי, מנוסה ומיומן להזרקות הבוטוקס. טיפולי בוטוקס אשר ייעשו באופן שאינו כזה (זריקות עצמיות, מרפאות לא סטריליות ועוד), צפויים בהחלט להוות סיכון בריאותי עבור המטופלים. לאחר בחירת הרופא המטפל המומחה, הקפידו למסור לו את כל המידע הרפואי הרלוונטי אודותיכם. לאחר שהרופא המטפל ימפה את מצבכם הרפואי, הוא יוכל לנקוט במשני זהירות הכרחיים לבטיחות הטיפול.