השפעת בוטוקס על הגוף

השפעת בוטוקס על הגוף

בוטוקס הוא החומר הפופולארי והמפורסם ביותר בעולם להעלמת קמטים. השימוש בבוטוקס ברפואה הקוסמטית התחיל בשנות השבעים ובתחילת דרכו שימש הבוטוקס לתיקון של בעיות פזילה. בשנים האחרונות התגלה הפוטנציאל הרב של הבוטוקס לטשטוש קמטים (בעיקר קמטי הבעה) ובשנת 2002 אושר השימוש בבוטוקס למטרות קוסמטיות על ידי ארגון ה-FDA האמריקאי.

מאז ועד היום הפופולאריות של הבוטוקס רק צוברת יותר ויותר תאוצה. כאמור בוטוקס משמש לא רק לצורך טיפולים אסתטיים, אלא גם יש לו גם שימושים רפואיים, למשל: בתחום הנוירולוגיה עושים שימוש בחומר הבוטוקס לצורך טיפול בהזעת יתר באזור בית השחי ובכפות הרגליים, לטיפול בעוויתות שרירים ולטיפול במצמוצים לא רצוניים.

איך בוטוקס פועל?

הבוטוקס הוא רעלן המיוצר על ידי החיידק קלוסטרידיום בוטולינום, בוטוקס יוזרק בדרך ישירה אל סיבי השריר האחראים על יצירת קמטי ההבעה. על ידי הזרקת הבוטוקס לפנים, גורם הבוטוקס להפחתת פעולת שרירי ההבעה בפנים על ידי נטרול פעולתם של השרירים אשר גורמים לכיווצים האחראים על יצירת קמטי ההבעה. ההשפעה של הרעלן על השרירים היא השפעה זמנית בלבד, והיא בדרך כלל תתפוגג בתוך כארבעה חודשים (לעיתים קצת פחות מזה ולעיתים יותר). טיפול הזרקת בוטוקס הוא טיפול פשוט שאינו פולשני או חודרני, הטיפול עורך מספר דקות ואינו מצריך שימוש בהרדמה. אזורי הפנים בהם בדרך כלל יתבצע טיפול הבוטוקס יהיו איזור המצח, בין הגבות ולצידי העיניים.

בוטוקס ותופעות הלוואי

כאמור הבוטוקס אכן אושר לשימוש על ידי ה-FDA אך האישור יצא ביחד עם אזהרות על תופעות לוואי הקשורות לשימוש בחומר. בין תופעות הלוואי שיכולת להיגרם כתוצאה משימוש בבוטוקס: כאבי ראש, בחילות, ראייה כפולה או פזילה, חולשת שרירים וכאבי פנים. בוטוקס יכול להיות בעייתי גם במקרים בהם המטופל נוטל טיפול של סוגים מסוימים של אנטיביוטיקה, לכן חשוב ליידע את הרופא המזריק על שימוש בתרופות. כאמור, ברוב המוחלט של המקרים טיפול הבוטוקס עובר בשלום, אך כדאי גם להיות מודעים לתופעות הלוואי.