בוטוקס או דיספורט?

בוטוקס או דיספורט?

הבוטוקס והדיספורט הם שני הטיפולים הנפוצים ביותר להחלקת קמטים בפנים. שני החומרים שעל שמם נקרא הטיפול מכילים רעלן בוטוליניום ולמעשה, מדובר בשני סוגים שונים של אותו החומר. בכל זאת, קיימים ביניהם מספר הבדלים שחשוב להכיר.

ההבדלים בין השיטות

הבוטוקס והדיספורט מהווים שתי חלופות לאותה הפעולה – שני החומרים מכילים בולוטיניום A, שניהם מוזרקים אל שרירי הפנים אשר אחראיים לגרימת הקמטים, שתי השיטות לא אמורות לכאוב כלל ושתיהן גם מלוות לרוב בתופעות לוואי קלות בלבד. למרות הדימיון, קיים שוני בין השיטות:

שימור תוצאות הטיפול: מחקרים מסוימים מוכיחים כי בעוד תוצאות הטיפול בבוטוקס נשמרות לכ – 3-4 חודשים, מטופלי הדיספורט ייהנו מאותן תוצאות במשך כחצי שנה ואפילו יותר. לכך, יש משמעות אסתטית כמו גם כלכלית.

השפעת החומר: השפעת זריקת הבוטוקס, כלומר משך הזמן שיעבור עד שנוכל לראות תוצאות ממשיותעל עור הפנים, הוא 3-5 ימים. את תוצאות זריקת הדיספורט נראה כבר לאחר יום או יומיים ממועד הטיפול. אומנם לא מדובר בהבדל הכרחי, אבל כולנו וודאי נשמח לאחר טיפול שכזה להבחין באפקט מהיר ככל הניתן.

מינונים: הרופא המטפל בדיספורט יצטרך להזריק פי שלושה חומר מזה שיוזרק בטיפול הבוטוקס, כדי לקבל את אותו האפקט.

מיקוד הזריקה: בעוד חומר הבוטוקס עלול להתפשט לאזורים אחרים בעת הזריקה, הדיספורט דווקא נותר ממוקד באזור ההזרקה ואינו מתפשט.

אז איך בוחרים בשיטה המתאימה?

ההמלצה הטובה ביותר תהיה זו של הרופא שלכם, אותו אתם מכירים ועליו אתם סומכים. אומנם ההבדלים בין השיטות (נכון להיום לפחות) הם לא מרחיקי לכת, אולם כדאי בכל זאת לקבל מידע מקיף ככל האפשר אודות כל אחת מהשיטות ולהחליט יחד עם הרופא שלכם, אודות השיטה הטובה והמתאימה לכם ביותר. ועוד המלצה קטנה: חשוב שתקבלו ייעוץ מרופאים המכירים ועובדים עם שתי השיטות. כך תהיו בטוחים שאתם מקבלים את ההמלצה האובייקטיבית והמקצועית ביותר.