נפיחות לאחר בוטוקס

נפיחות לאחר בוטוקס

הזרקת בוטוקס יכולה לפתור בעיות אסטטיות רבות ובעיקר מילוי קמטים וטשטושם. מכיוון שמדובר בהליך קצר יחסית ופחות יקר מניתוחים פלסטיים, יותר ויותר אנשים בוחרים או חושבים על להתחיל להשתמש בשיטת הטיפול הזאת.

העניין הוא שכמו בכל טיפול אסטטי אחר, גם כאן נשאלת השאלה לגבי תופעות לוואי שונות שיכולות לצוץ לאחר הטיפול. בכל זאת לכל אחד יש את הגבול כמה הוא מוכן לסבול בשביל להיות יפה יותר או אלו סיכונים הוא מוכן לקחת בשביל זה. אז אלו תופעות לוואי יכולות להיווצר לאחר הזרקת בוטוקס?

תופעות לוואי נפוצות לאחר הזרקת בוטוקס

לאחר טיפול הזרקת בוטוקס למילוי קמטים, ירגישו המטופלים בדרך כלל תחושות של חוסר נוחות באזור הפנים. בנוסף, קיים גם סיכוי לתחושה של כאב בנקודות ההזרקה. תופעות לוואי נוספות שיכולות להיגרם כתוצאה מהזרקת בוטוקס: שטפי דם בפנים, כאבי ראש, אדמומיות בפנים ונפיחות. רוב תופעות הלוואי חולפות לאחר כמה שעות ובמקסימום תוך יומיים או שלושה לאחר הטיפול. במקרים נדירים תופעות הלוואי לא יחלפו כל כך מהר ואף יתגברו, במקרים כאלו מומלץ לחזור לביקורת אצל הרופא המזריק ולראות איך ממשיכים מכאן.

נפיחות כתוצאה מהזרקת בוטוקס

לעיתים קרובות לאחר הזרקת בוטוקס ובעיקר טיפול של מילוי קמטים, יחושו המטופלים בהתנפחות הפנים שלהם ובעיקר האזורים המטופלים. ברוב המקרים הנפיחות תעבור לאחר מספר שעות או מקסימום עד שלושה ימים לאחר הטיפול. ישנם קרמים וכדורים שונים (שאת רובם ניתן לרכוש ללא צורך במרשם רופא) היכולים להקל על התופעה הזאת, אבל בכל מקרה כאמור, קצת סבלנות וברוב המקרים זה עובר. במידה ועוברים יותר משלושה ימים וההתנפחות לא עוברת ואף מחמירה, כדאי לפנות לרופא המזריק. במקרים כאלו קיים סיכוי שלמטופל יש רגישות ללידוקאין ואלו תופעות הלוואי הנובעות מהרגישות ומצריכות טיפול רפואי בהתאם.