איך לבחור רופא לטיפול בבוטוקס?

איך לבחור רופא לטיפול בבוטוקס?

חומר הבוטוקס הוא חומר רפואי לכל דבר הדורש מרשם וכמובן, ניסיון רב בשימוש בו. למרות שרופאים רבים מורשים להשתמש בחומר עבור צרכיהם השונים של המטופלים (מיגרנות, הזעה, התכווצויות שרירים ועוד), ההמלצה הגורפת היא כי רק רופאים מומחים לאסתטיקה יבצעו את טיפולי הבוטוקס להחלקת קמטים.

ההמלצות לבחירת רופא

  • המלצות – אספו המלצות מהימנות ככל האפשר באמצעות מכרים, מטופלים או רופאים מתחומים אחרים שאתם בוטחים בהם. לחוות דעת ממקור ראשון יש חשיבות רבה ועל כך נאמר: "אין חכם כבעל ניסיון".
  • תעודות הסמכה – בדקו את התעודות הרלוונטיות של הרופא בדבר הכשרתו והסמכתו לביצוע טיפולים פלסטיים או קוסמטיים. אל תהססו לשאול את הרופא אודות ניסיונו הספציפי והיקף הטיפולים אותו הוא ביצע.
  • איכות ותקינות הציוד במרפאה – בקרו במרפאה של הרופא כדי לוודא את תקינות הציוד והמכשור. באותה ההזדמנות, תוכלו להתרשם מניקיון המרפאה ומסטריליות הציוד, המהווים אינדיקציה משמעותית לאיכות המרפאה והטיפולים.
  • תיקי עבודות – בקשו לראות תיקי עבודות של מטופלים. תמונות מטופלים לפני הטיפול ולאחריו, יעניקו לכם תמונת מצב אמיתית אודות תוצאות הטיפולים.
  • מסירת מידע רפואי – הרופאים המטפלים אמורים ואפילו חייבים לבקש מכם מידע אודות ההיסטוריה הרפואית שלכם קודם הטיפול. מצב שבו לא תתבקשו לעשות זאת, עלול להצביע על חוסר מקצועיותם של הרופאים. זכרו: הזרקת הבוטוקס ללא התחשבות במאפיינים הרפואיים השונים שלכם הוא מצב מסוכן ביותר ממנו יש להימנע. למשל, טיפולי בוטוקס אסורים לנשים בהיריון, לאנשים הסובלים מאקנה או מפצעי עור אחרים. על קיומן של מחלות כמו מחלות במערכת העצבים או השרירים הרופאים חייבים לדעת קודם הטיפול.
  • הקשר עם הרופא – מערכת היחסים אותה תפתחו עם הרופא המטפל צפויה להיות מערכת יחסים ממושכת – אם ברצונכם לשמר את תוצאות הטיפולים, יהיה עליהם לבצע את התהליך בין 2-4 פעמים בשנה. לכן, תקשורת נינוחה, מקצועית ונעימה עם הרופא היא חשובה למדי.
  • שאלו שאלות וקבלו תשובות – אל תחשבו פעמיים – שאלו את הרופא כל שאלה שמטרידה אתכם אודות התהליך, התוצאות, תופעות הלוואי והסיבוכים האפשריים. אינפורמציה מקיפה תסייע לכם ללמוד על התהליך אליו אתם נכנסים ולדעת כיצד להתנהל בתוכו בהצלחה. על הרופא המטפל לספק לכם מענה איכותי ומלא לכלל השאלות שאתם מעלים בפניו.