בוטוקס

בוטוקס

אנשים רבים מתבלבלים בין טיפול בוטוקס להעלמת קמטים לבין שאר הטיפולים להחלקת קמטים שבהם מזריקים חומר ביולוגי, סינתטי, או אוטולוגי לחריץ של הקמט על מנת להחליק אותו.

הבוטוקס הוא השם המסחרי של רעל הבוטוליניום. למרות שבעבר הוא נחשב לרעל מסוכן המפורש על ידי החיידק קלוסטרידיום בוטוליניום, היום הוא נחשב לצעקה האחרונה וככל הנראה היחידה בטיפול בקמטי הבעה. קמטי הבעה הם קמטים שנוצרים בעקבות פעילות של שריר הבעה, כלומר פעילות השריר היא זו שיוצרת את הקמט, בניגוד לקמטים שנוצרו עקב ירידה באלסטיות של העור בעיקר בגלל הגיל. הבוטוקס מתאים בעיקר לטיפול בחלק העליון של הפנים, בקמטי ההבעה בזווית העיניים, בקמטים שנוצרים בין הגבות ובדרך כלל מעניקים לפרצוף מראה זועף ובקמטים שלרוחב המצח. הבוטוקס מוזרק ישירות לשריר שיוצר את הקמט, הוא מפריע לקצה העצב להעביר גירויים לשריר ועל ידי כך הוא גורם לשיתוק זמני, אשר משטח את הקמטים.

מועמדות מתאימות להזרקת בוטוקוס

את הבוטוקס ניתן להזריק לפנים בכל גיל. פלסטיקאים רבים ממליצים להתחיל מוקדם ככל האפשר בטיפול בקמטים מכל הסוגים, כיוון שהתוצאות הן אפקטיביות יותר.

בחירת רופא לביצוע הטיפול

מכיוון שבאמת מדובר בתהליך פשוט מאוד, עם סיכויים מועטים לסיבוכים, אנשים רבים נוטים לזלזל בבחירת הרופא לביצוע הטיפול. קודם כל עלינו לציין כאן שאת הטיפול בבוטוקס רק רופא יכול לבצע ולא קוסמטיקאי כזה או אחר. למרות הפשטות שלו, הטיפול עדיין דורש ידע נרחב באנטומיה של הפנים, כדי שהרופא ידע בדיוק לאן להזריק את החומר כך שההשפעה שלו תהיה מדויקת וגדולה ככל האפשר וגם כדי לא לפגוע חלילה בכלי דם אחרים או בעצב עצמו. כדאי שהרופא שמבצע את הטיפול יהיה בעל ניסיון מרשים בהזרקת בוטוקס ואין כמו ניסיון רב להצלחת טיפולים מסוג זה.


החלקת קמטים בפנים באמצעות בוטוקס היא עדיין השיטה היעילה ביותר | tommerton2010

מחיר טיפול בוטוקס

מחיר הטיפול בבוטוקס הולך ויורד עם השנים והוא עומד כיום על כ- 900 ₪, כאשר לפעמים ישנם מבצעים של מרפאות אסתטיקה אשר מוזילות אותו עוד יותר. ככל שישנם יותר אזורים לכסות באמצעות הבוטוקס מחיר הטיפול יעלה. כמו כן, חשוב לזכור שעל הטיפול יש לחזור כל 4 חודשים עד חצי שנה, למרות שיש מטופלים שטוענים שהטיפול מחזיק גם יותר מחצי שנה.

כיצד מבוצע הטיפול?

הטיפול בבוטוקס נעשה באמצעות הזרקת החומר על ידי מחט עדינה מאוד לאזור הקמט. מדובר בדקירה קלה רבה ומרבית המטופלים טוענים כי הטיפול אינו כואב בכלל. אנשים שמאוד רגישים לכאב יכולים להיעזר במשחות הרדמה מקומיות, או לקרר את האזור בקרח לפני הזריקות.

ההכנות לטיפול בוטוקס

ההכנה החשובה ביותר לטיפול בבוטוקס לפי דעתנו היא למצוא את הרופא המוכשר ביותר לטיפול זה וכמובן גם להיות בטוחים שזה הטיפול שלו אתם זקוקים, וכי הקמטים שבפנים שלכם הם קמטי הבעה שאפשר להעלים באמצעות הבוטוקס. מלבד זאת אין שום הכנות מיוחדות והטיפול בדרך כלל אורך פחות מחצי שעה.

החלמה לאחר הטיפול

את התוצאות של הטיפול, אפשר לראות כשלושה עד חמישה ימים לאחר הטיפול ומומלץ לחזור בתקופה זו לבדיקה, כדי לראות האם יש צורך בזריקות נוספות אשר ישפרו את התגובה לטיפול.

סיבוכים אפשריים ורגישות

הטיפול בבוטוקס נחשב לטיפול בטוח מאוד. השכיחות של הסיבוכים נעה בין 1% עד ל- 3% מהמקרים. כל סיבוכי הבוטוקס הם זמניים וחולפים בדרך כלל לאחר כשלושה שבועות ואפילו פחות. כמובן שחשוב לזכור שגם אם התוצאה של הטיפול לא נראית לכם, מדובר בתוצאה הפיכה, לאחר חצי שנה תחזרו שוב למראה הקודם שלכם ואז תוכלו להחליט האם אתם רוצים טיפול חוזר, אולי אצל רופא אחר, או טיפול שונה להצערת מראה הפנים.