האם השתלת שיער כואבת?

האם השתלת שיער כואבת?

תחום הניתוחים הפלסטיים וטיפולי אסתטיקה מאפשר לנו לנסות לשנות, לתקן ולשפר פגמים גופניים מולדים או כאלו אשר נוצרו עם הזמן. על אף שהפתרון קיים עבור כל איבר בגוף כמעט, אנו נתקלים בכל זאת בדילמה – הרצון לפתור את הבעיה החיצונית אל מול חששות מפני ניתוח. ניתוחים הם הליך כירורגי פולשני ורבים נוטים להתרחק מאפשרות זו אם אין בה מחויבות.

סביר להניח כי כאשר מיודעים בכל הפרמטרים הקשורים לניתוח, קל יותר לעשות אותו מבחירה. בעלי השיער הנושר והמתקרחים ודאי יתעניינו בניתוחי השתלת שיער אך יחששו מכאבים וכאן המקום להסביר האם השתלת שיער באמת כואבת.

האם השתלת שיער כואבת?

בעיית התקרחות ונשירה נפוצה ביותר אצל גברים וגם באחוז מסוים של נשים ומתבטאת חיצונית בצורות שונות. צורה אופיינית ושכיחה היא התקרחות בחלקים מסוימים בקרקפת. השתלת שיער, מעניקה הזדמנות לנסות ולשחזר את השיער הקיים. ניתוחי השתלת שיער מתבצעים ברבות מן המקרים במרכזים רפואיים כך שהמטופל חשוף לסיכונים באופן מינימאלי. המטופל יקבל מידע מלא מהרופא המבצע על סיבוכים אפשריים. סיבוכים כגון כאבים באזור ממנו נלקחה תרומה של שערות בריאות ובאזור המושתל בקרקפת. המידע יעזור לו להכין את עצמו נפשית לקראת הניתוח.

עובדות אודות ניתוח השתלת שיער

בתחילה יש להבין כי מטרת ניתוחי השתלת שיער הוא שחזור השיער באזורים המקריחים בקרקפת. בתחילת התהליך, מתבצעת הרדמה מקומית בשני אזורים בגוף:

  1. הרדמה באזור ממנו נלקחת רקמה עם שערות המיועדות להשתלה
  2. הרדמה באזורי הקרקפת בהם יושתלו השערות הנתרמות

הרופא מבצע את ההרדמה על ידי שימוש במחטים קטנות. בשלב הבא, מסיר הרופא חלק מן הקרקפת בה שערות אשר נועדו להשתלה, מפריד את השערות ו"שותל" אותן באזורים המתקרחים. בשלב זה, ייתכן ויחוש המטופל כאב באזור ממנו נלקחו השערות להשתלה.

סיבות לכאבים בקרקפת

האזורים מהם לוקח הרופא רקמה עם שערות בריאות להשתלה הם צידי הראש ואחוריו. פעולה זו אינה משאירה סימנים נראים לעין. הכאב באזור זה, נובע מכך שהוסר חלק מן הקרקפת. ככל הניתוחים, גם בניתוח השתלת שיער סביר כי יהיו כאבים כאשר ההרדמה תתפוגג. זאת מאחר והקרקפת מתחילה את תהליך ההחלמה של פעולת ההסרה. במידה ונוצר זיהום תוך כדי החלמה, סיכוי סביר להרגיש כאב כתוצאה מכך.

אמצעים לטיפול

1. במידה ומדובר בכאב "סטנדרטי" כלומר, כאב טבעי המגיע מהאזור ממנו נלקחה תרומת השערות בגוף לאזורים הקרחים, ישנן תרופות ללא מרשם שניתן ליטול בכדי להקל. משככי כאבים אפקטיביים הינם אופטלגין, אספירין, נורופן ודומיהם.
2. במידה והכאב חמור ויוצא דופן ומשככי הכאבים אינם עוזרים יש להיוועץ עם הרופא למתן עזרה.
3. במידה והכאב מלווה באדמומיות ונפיחות כתוצאה מזיהום, ייתכן ויצטרך המטופל ליטול אנטיביוטיקה בכדי לנקות את הזיהום ולהקל בתחושת הכאב.

החלמה

חלק מתהליך השתלת שיער הינו ההחלמה. בזמן ההחלמה טבעי ביותר לחוש אי נוחות וכאב. ברגע שהאזור התורם ממנו נלקחו השערות להשתלה מחלים, אין שום סיבה לחוש כאבים מתמשכים. במידה ונוצר זיהום באותו האזור, ייתכן וההחלמה תיקח קצת יותר זמן אך זה לא אומר שצריך לסבול – בטיפול הרופא יעברו הזיהום והכאבים.

כדאי לקחת בחשבון

הרופא המבצע את השתלת השיער יעדכן את המטופל בסיבוכים אפשריים בעקבות ההשתלה. כאבים באזור ממנו נלקחה תרומת השערות להשתלה הוא רק סיכון אחד אפשרי. ישנם מקרים בהם נוצרו צלקות נראות לעין באזור התורם לאחר ההשתלה. בכל מקרה, במידה והמטופל מרגיש כאב יוצא דופן בזמן ההחלמה עליו לפנות מיד אל הרופא.