השתלת שיער בלייזר

השתלת שיער בלייזר

הפתגם הידוע "קירח מכאן ומכאן" אינו קשור אומנם לסטאטוס השערות בראש אך גברים רבים וגם נשים, יוכלו להזדהות עם קירחות אפילו מכאן אחד. הידלדלות השיער ונשירתו כחלק משינויים גופניים טבעיים, הוא נושא רגיש וכואב להתמודדות. ניתן לפתור זאת כיום בשיטות שונות של השתלת שיער בניהן, השתלת שיער בלייזר. השתלת שיער בלייזר נחשבת לשיטה המצליחה והידועה ביותר במלחמה באיבוד השיער והוכיחה עצמה כמוצלחת, כאשר עבתה שערות באזורים קרחים של מטופלים שונים.

אז מה זה בעצם השתלת שיער בלייזר?

השתלת שיער בלייזר מתבססת על תרומה של רצועת רקמה הנלקחת מהחלק האחורי של הראש והינה בעלת שערות העמידות בפני DHT, אותו הורמון האחראי על ההתקרחות. את השערות הללו ניתן לתרום לכל אזור בעור. השתלת שיער בלייזר מתבצעת באופן הבא – מכשיר הלייזר יוצר חורים קטנים באזורים הקירחים בראש והשערות מושתלות לאותם חורים על ידי זרוע רובוטית.

אמצעי זהירות לאחר ניתוח

לאחר ניתוח השתלת שיער בלייזר נדרשת התנהגות זהירה עם השערות המושתלות החדשות. הוראות הטיפול הפופולאריות הינן:
1. להימנע מלגעת בראש או למתוח את עורו.
2. להיזהר מלקבל מכה בראש, מאחר והיא יכולה לפגום בשערות ולגרום להן שלא לצמוח.
ציות פשוט אחר הוראות טיפול אלו יוביל לאחוזי הצלחה גבוהים יותר של הניתוח.

טיפול לאחר ניתוח

ניתן להעריך כי כשבועיים לאחר ניתוח השתלת שיער בלייזר ינשור השיער החדש. אין צורך להתרגש מכך או לחשוב שהניתוח לא הצליח, זוהי תגובה נורמאלית.קודם לכן, אסור היה לגעת בראש ולמתוח אותו ובשלב זה, ניתן לגעת בבטחה באזורים בראש בהם הושתלו השערות מבלי לחשוש לפגום בהן. תוך כמה ימים מזמן הנשירה, ניתן להבחין בצמיחה של שערות חדשות וכעבור מספר חודשים, הן יצמחו יחד עם השערות הקיימות. בנקודה זו כבר לא ניתן יהיה להבדיל בין השיער הקיים והשיער המושתל.

תופעות לוואי

תופעות לוואי הן חלק שיש להכיר בו בתהליך ההחלמה מניתוח השתלת שיער בלייזר. סביר כי מושתלי שיער בלייזר יחוו תופעות לוואי אלו ואחרות. תופעות לוואי שכיחות לניתוח השתלת שיער בלייזר הינן כאב, תחושת גרד, עקצוץ ונפיחויות באזור המושתל בראש. כמו כן, ישנה סבירות נדירה לפתח זיהומים וליצור גלדים אשר אמורים להירפא ולהיעלם לאחר מספר ימים. בכדי להקל על אי הנוחות והכאב ניתן לקבל מרופא המשפחה משככי כאבים מתאימים.

כדאי לקחת בחשבון

חשוב לזכור שהצלחת ניתוח השתלת שיער בלייזר היא פרטנית ולא ניתן להשוות אחת לאחרת. התהליך מצליח בעיקר כאשר המטופלים סובלים מנשירת שיער מינימאלית אך יכול גם להצליח עבור מטופלים עם נשירת שיער משמעותית, אם כי באופן טבעי במידה פחותה יותר.