סיבוכים בהשתלת שיער

סיבוכים בהשתלת שיער

ניתוח השתלת שיער הוא פתרון מצוין ובטוח לבעיית ההתקרחות. על אף בטיחותו, מדובר בניתוח המלווה בסיכונים אופציונאליים - אלו יכולים להיות סיכונים ספציפיים לתהליך עצמו או סיכונים אופייניים להליכים ניתוחיים באשר הם.

הכרת הסיכונים שבביצוע הניתוח, תאפשר למטופלים להיות מוכנים לסיבוכים הפוטנציאליים ולדעת כיצד לנהוג במידה ואלו יופיעו. כמובן, חשוב תמיד להתייעץ עם הרופא המטפל שלכם בכל שלב – ולגבי כל שלב בתהליך.

סיכונים וסיבוכים אפשריים

מטופל אשר בוחר בניתוח השתלת שיער חשוף לסיכונים הבאים:

  • הרדמה – הסיבוך הנפוץ ביותר הוא תגובה שלילית להרדמה.
  • חוסר תחושה – תחושה רדומה באזורי הראש התורמים והמושתלים.
  • זיהום – בעת ההשתלה ולאחריה, זיהום הוא סיבוך שיש לקחת בחשבון.
  • דימום בלתי סביר – דימום מוגבר בעת השתלת השערות לאזור המקריח בקרקפת, או דימום לאחר תום התהליך הניתוחי.
  • צלקות – הופעת צלקות קבועות באזורים הרלוונטיים.
  • אי צמיחת השיער – סיכון לכך שהשיער המושתל לא יצמח או לא יחזיק מעמד.
  • גלדים – סיכון טבעי המהווה תוצר של תהליך החלמת הקרקפת.

ערנות לסיבוכים

לאחר הניתוח, חשוב מאוד להיות ערים לסיבוכים האפשריים היות ומודעות וטיפול בזמן, עשויים להפחיתם באופן משמעותי. למשל, אחד הסיכונים העיקריים הכרוכים בניתוח השתלת שיער הוא חוסר התחושה – גם באזורים מהם נלקח השיער לצורך ההשתלה וגם באזורים המקריחים בקרקפת בהם הושתל השיער. על אף היות חוסר התחושה טבעית לחלוטין לטווח של חודשיים עד שלושה לאחר הניתוח, יש לשים לב למצב בו תחושת ההירדמות ממשיכה להתקיים גם לאחר פרק זמן זה ובמידת הצורך, יש לפנות אל הרופא לבדיקה.

סיבוכים נלווים

סיבוך אפשרי נוסף לאחר השתלת השיער הוא זיהום בעור. אומנם מדובר בסיבוך שכיח אשר מטופל בקלות רבה, אולם אין להתייחס אליו בזלזול ויש לטפל בו מהר ככל האפשר. במקרים מסוימים, ישנו אף סיכון לדימום ברמות שונות באזורים המעורבים בהשתלת השיער. כמובן, רצוי שלא להמתין עד שהדימום יחלוף וגם במקרה זה, לפנות לבדיקה רפואית.

סיבוכים וצלקות

בניתוח השתלת שיער קיים סיכון שהאזור בקרקפת ממנו נלקחה תרומת השיער יצטלק באופן זה או אחר. מדובר בסיכון לא נפוץ וגם לא כזה אשר מלווה בפיתרון של ממש. החדשות הטובות הן שלמרות שהצלקות המופיעות עשויות לבלוט מעט, השיער סביב האזור ממנו נלקח השתל צפוי להתארך ולהסתיר אותן.

סיבוכים ושיער מושתל

סיכון נוסף ולא מאוד מדובר בהשתלת השיער, טמון באפשרות שהשיער המושתל לא יצמח מחדש או לא יחזיק מעמד לאורך זמן. במילים אחרות, זהו למעשה הסיכון שבאי הצלחת הניתוח. כדאי שכל אחד ששוקל לעבור את הניתוח ייקח זאת בחשבון ומי שלא מוכן להסתכן בכך, מוטב כי ינסה למצוא פתרונות אחרים לתופעת הנשירה ואיבוד השיער. הרופאים שיציינו זאת בפניכם, יידעו וודאי להציע לכם אפשרויות טיפול מקבילות באמצעים אחרים כמו תרופות ועוד.

סיבוכים טבעיים

לצד הסיבוכים הכרוכים בהליך הניתוחי עצמו, חשוב שכל מטופל יהיה מודע גם לסיכונים המלווים את תהליך ההחלמה הטבעי של העור. אחד מאלו, הוא הגלד בקרקפת בו יבחינו המטופלים יום או יומיים לאחר הניתוח. גלדים אלו אינם צריכים להעלות כל חשש וצפויים לנשור באופן טבעי כשבוע לאחר הופעתם. חשוב מאוד לא להתפתות ל"התעסק" איתם ואכן להניח להם לנשור לבדם. לאחר כשלושה חודשים, במקום הגלדים הללו תופיע צמיחת שיער חדשה. זהו הסימן הראשון לכך שהשתלת השיער עברה בהצלחה.