סוגי השתלות שיער

סוגי השתלות שיער

ישנם תהליכים טבעיים המתרחשים בגוף האדם המהווים חלק בלתי נפרד מהחיים, בניהם גם נשירת שיער והתקרחות. איבוד השיער הוא תוצר של פרמטרים שונים כגון נטייה תורשתית, הזדקנות ושינויים הורמונאליים. כיום, ניתוחים פלסטיים וטיפולים אסתטיים מתרחבים ומשתכללים כך שלא צריך להשלים עם הגזרה, סוגי השתלות שיער שונים כגון השתלת שיער על ידי שתלים או על ידי רקמות, יכולים לפתור את הבעיה, ליצור מראה צעיר יותר ולהעניק בטחון.

השתלת שיער על ידי שתלים

כאשר נמצאה התאמה להשתלת שיער והמועמד עומד בקריטריונים הנדרשים, ניתן לבחור את סוג ההשתלה המתאים ביותר. סוגי השתלות שיער כוללים השתלת שיער על ידי שתלים, הנחשב לשכיח ומוכר. התהליך מבוצע תחת הרדמה מקומית של הזרקת חומר מטשטש לנקודות שונות בקרקפת אחריו לא יחוש המטופל דבר. בשלב הבא, מסיר המנתח חלק מסוים מהקרקפת ו"שותל" אלפי שערות "בריאות" כלומר, שערות עם פוטנציאל צמיחה מחלקים אחרים בגוף (מכאן המושג שתלים). השערות נשמרות בזמן התהליך באמצעות הזרקת מלחים תקופתית. לאחר השתלה מוצלחת של שערות "בריאות" לחלקת הקרקפת הפוריה, היא מוחזרת לראש בניתוח ויכולה להתחיל להחלים היטב בין לבין טיפולים, הנפרשים במשך מספר שבועות.

השתלת שיער על ידי רקמות

ישנן דרכים נוספות לבצע השתלת שיער, ביניהן, השתלת שיער על ידי רקמות חיות (רקמות השומרות על מצבור הדם שלהן תוך כדי תהליך). הרקמות הנתרמות להשתלה מגיעות ממקום בגוף למשל הגב, בו יש שיער פוטנציאלי ומושתלות באזורים בראש בהם ישנה התקרחות ונשירה. לתהליך זה יתרון על פני ניתוח שתלים, מאחר והרקמות אשר נתרמו מצליחות לכסות שטח נרחב בקרקפת תוך זמן קצר יותר. הניתוח מתחיל בהסרת החלק הקירח של הקרקפת ולאחריו נמתחת הרקמה אשר נתרמה ומחליפה את החלק הקירח של הקרקפת אשר הוסר. אומנם בניתוח שתלים הצלקות האפשריות מעטות יותר, אך בניתוח רקמות, קרוב לוודאי שאותן צלקות יוסתרו בכל מקרה על ידי השיער.

תהליך הרחבת רקמות

השתלת שיער על ידי רקמות אם כן, נעשית על ידי העברה של רקמות מן האזור בו שערות ברות שימוש כתרומה לאזורים הנצרכים בהשתלה בראש. להשתלה זו, נגזרת של תהליך הרחבת רקמות המתבצעת בהליך ייחודי. בהשתלה זו, נדרש המנתח להכניס מכשיר הרחבה הדומה לבלון תחת האזור בו צומחות שערות "בריאות" בקרקפת. תהליך הרחבת והגמשת הרקמות נמשך כמספר שבועות, אשר במהלכן ממולא הבלון המרחיב במי מלח באופן הדרגתי. התוצאה של תהליך זה היא רקמות מורחבות, בעלות יכולות מוגברת להצמחת שיער. אלו מתחילות לפעול עם מתיחתן באזור הקרקפת המיועד.