יתרונות וחסרונות של השתלת שיער

יתרונות וחסרונות של השתלת שיער

השתלת שיער היא ניתוח לכל דבר המתקיים בתנאים מסוימים ומאחר ומדובר בניתוח, סיכונים אפשריים וחסרונות יהיו חלק ממנו. אף על פי שקיימות תופעות נלוות שליליות פוטנציאליות, אנשים רבים בוחרים בכל מקרה לעבור את הניתוח. למה? מאחר שלצד החסרונות ישנם גם יתרונות וצדדים חיוביים.

היתרונות הבולטים בהשתלת שיער

הזמן עובד לטובתנו

מאז השתלת השיער הראשונה אשר נעשתה בצורה ברברית למדי עברו הרבה מים בנהר. הזמן החולף מהווה יתרון להתפתח ולחפש דרכים להתגבר על החסרונות. השתלת שיער קיימת כבר מאתיים שנה, זמן רב לכל הדעות להתקדם רפואית וטכנולוגית. הניסיונות הרבים בתחום במהלך השנים מובילים למערך השתלת שיער מושלם כמעט.

כמה צדדים

יתרון נוסף לניתוחי השתלת שיער הוא הצדדים הרבים שיש בו. ניתוחי השתלת שיער מתאימים לטיפול בהתקרחות אצל גברים, כיסוי צלקות ומאמצים לשיקום הפנים. שיטות אחרות הקיימות בשוק אינן יכולות לעזור בדרכים כל כך שונות כמו השתלות שיער.

תוצאות מהירות

העובדה שהשתלות שיער מראות תוצאות באופן מיידי מהווה יתרון רציני על פני כל השאר בתחום. טיפולים בכימיקלים למניעת התקרחות עלולים לקחת חודשים וייתכן גם שנים עד שיראו שהם עובדים אם בכלל ולעולם לא יהיו אפקטיביים כמו השתלות שיער. השתלות שיער לא רק מראות תוצאות מהירות, רק ארבע שעות נדרשות והניתוח מסתיים. שתלי שיער מידיים הם תוצר של השתלות שיער בלבד ומהווים יתרון גם כן.

לצד היתרונות גם חסרונות

לצד היתרונות ישנן גם חסרונות פוטנציאליים בניתוחי השתלת שיער. אל אף שהשתלת שיער נחשבת להליך לא מסובך, עדיין מדובר בניתוח הכולל גם סיכונים וסיבוכים אפשריים. זיהום נחשב לסיכון רפואי הנפוץ ביותר כתוצאה מניתוח מסוג זה. חסרון נוסף שלא ניתן להתעלם ממנו היא העלות הכספית. העלות מחושבת על פי כמות השתלים לפי יחידות, כאשר יחידה מתומחרת בטווח של שלושה עד שבעה דולר. אי לכך, בניתוח השתלת שיער תתכן הוצאה של מעל לעשרת אלפים דולר.

תפיסה מוטעית

תפיסות מוטעות לגביי השתלות שיער יכולות להשפיע על ההחלטה אם לבחור בהן או לא ולכן כדאי לדעת מה הן. תפיסה מוטעת נפוצה היא כי שיער מושתל הוא לנצח, אך למעשה, במקרים רבים הוא מדלדל עם זמן. למרות נטייתו של השיער לדילול לאחר השתלה, הוא עדיין יהיה עבה יותר מהשיער הטבעי של המטופל.