הכנה להשתלת שיער

הכנה להשתלת שיער

רבות ניתן לומר על העולם המורכב של ניתוחים פלסטיים וטיפולי אסתטיקה, שכבות רבות בהן מעורבות רפואה, טכנולוגיה, פסיכולוגיה, סוציולוגיה ועוד. בשורה התחתונה, ניתוח פלסטי הוא שינוי חיצוני גופני, גם אם הוא קוסמטי ונחשב "קל" יותר לביצוע והחלמה הוא ניתוח. לכן, יש לכך השלכות לגביי הגוף קודם כל. ניתוח השתלת שיער מצריך גם הוא הכנה ובכדי להגדיל את סיכויי הצלחת הניתוח, לתוצאות של ראש בריא ויפה עם שערות ונקי מסיבוכים בעקבות הניתוח, יש למלא אחר ההנחיות טרום הניתוח.

הכנה תרופתית

כמו בכל ניתוח, גם הכנה להשתלת שיער דורשת בירורים מקדימים. הגורם המשפיע הראשון שידרוש הרופא לדעת הינו היסטוריה תרופתית, אילו תרופות המטופל נוטל או נטל בעבר הלא רחוק. בעקבות מידע תרופתי זה, יתכנו אילוצים הקשורים בנטילת התרופות:

  1. ישנם סוגי השתלות שיער שלא יוכלו להתבצע או יידחו בעקבות מידע תרופתי זה.
  2. ייתכן וייאלץ המטופל להפסיק ליטול תרופות או לחדול מטיפולים רלוונטיים הקשורים להשתלת השיער.
  3. במידה ויהיה צורך, יופסקו גם נטילת ויטמינים ומשככי כאבים טרום הניתוח. התייעצות עם הרופא תקבע את ההכנה התרופתית ההולמת באופן פרטני.

הכנה תרופתית ודגימות דם

במסגרת ההכנה להשתלת השיער, ייתכן צורך ללמוד ולהבין על תרופות, ויטמינים ותחליבים רלוונטיים לניתוח. ייתכן והמטופל יקבל מרשם ויתבקש ליטול אנטיביוטיקה כגון "אוגמנטין" או להשתמש בתחליב כגון "מינוקסידיל" כשבוע או שבועיים לפני הניתוח. דגימות דם נלקחות כשבוע או מספר ימים טרום הניתוח כחלק ממערך הכנה להשתלת שיער.

הכנת השיער לניתוח

הכנה להשתלת שיער כוללת גם כן הנחיות להכנת השיער לניתוח:
1. הנחיה שכיחה ונפוצה היא שלא לגזור את השיער כשבוע או שבועיים לפני הניתוח
2. גם הקרקפת, כחלק מכל התהליך, מצריכה הכנה וייתכן ויתבקש המטופל לעבור עיסויי קרקפת ולבצע תרגילי מתיחות על מנת לשחרר ולהרפות את העור. במקרה זה, ילמד המטופל טכניקות לביצוע התרגילים.
3. בבוקר הניתוח, צפוי המטופל להכין את השיער על ידי חפיפתו בשמפו ולייבש אותו מבלי להשתמש בתכשירי עיצוב שיער כגון ג'ל לשיער או קרם לחות. לעיתים קרובות השמפו יהיה שמפו מחטא כגון "בטאדין".

הרגלים שתייה וביגוד

מעבר להכנה תרופתית, דגימות דם והכנת השיער, ישנם הוראות טרום ניתוח השתלת שיער הכוללות עישון שתייה ובגדים:

  • רוב הרופאים ינחו בראש ובראשונה שלא לצורך אלכוהול או לעשן לפני הניתוח בטווח של יממה ועד שלושה שבועות לפני הניתוח.
  • ייתכן והמטופל יידרש שלא לשתות קפה או תה בבוקר הניתוח. אלו נדרשים בכדי למנוע תגובות כימיות לא רצויות להרדמה המתבצעת בתחילת הניתוח. חשוב ביותר למלא אחר הוראות אלו לפני ניתוח השתלת שיער.
  • מומלץ ללבוש בגדים שאינם צמודים לגוף ושקל להסירם שלא דרך הראש כגון חולצה מכופתרת וייתכן ויבוקש שלא לחבוש כובעים, צעיפים או כיסויי ראש למיניהם המכסים אותו.