החלמה מהשתלת שיער

החלמה מהשתלת שיער

השיטות שהשתמשו בהן במאה ה-19 להשתלת שיער הן בוודאי לא השיטות של המאה ה-21. גם השיטות של פעם וגם אלו של היום, כוללות את שלב ההחלמה. על מנת להחלים באופן האידיאלי ביותר, רצוי לעקוב אחר ההוראות הבאות.

הוראות להחלמה מוצלחת

חשיבות הכובע

מומלץ לקחת כובע מצחייה גמיש לניתוח השתלת השיער. אומנם השתלים יהיו בולטים ונראים לעין מיד אחרי הניתוח, אך להסתיר אותם אינה הסיבה העיקרית להביא את הכובע. השתלים החשופים רגישים מאד לגורמים חיצוניים, אשר יכולים לגרום לזיהום או נזק כאשר הניתוח עוד טרי. הכובע נועד למנוע זיהומים ונזקים. יש לשים לב לא לחבוש את הכובע בצורה הדוקה מדי על הראש, העלולה לעצור את הדם בראש ולפגוע בשתלים. רצוי להרחיב את הכובע ולחבוש אותו מהחלק הקדמי על המצח ומשם להניח בעדינות על כל הראש.

תרופות מרשם

יש לוודא כי לוקחים את התרופות שרשם הרופא המומחה בזמן ובכמויות הנכונות. ברבות מן המקרים, התרופות הללו כוללות סוג של סטרואיד המקל על נפיחות, משככי כאבים ותרופה למנוע זיהומים. יש למלא אחר ההוראות של התרופות על מנת להפחית כאבים, נפיחויות וסיכוי לפתח זיהום.

מנוחה לשיער

יש להימנע מ"התעסקות" עם השיער הכוללת גם את חפיפתו, בטווח של יום עד יומיים לאחר ניתוח השתלת שיער. בתום יומיים מן הניתוח, אפשר לחפוף את השיער אבל בזהירות רבה למשך שבועיים. בשבועיים הללו, יש לשטוף את השיער במים חמים בכמות מתונה ובעדינות רבה לחפוף אותו עם שמפו. להימנע מלחפוף את השיער ביסודיות ובקרצוף כפי שרגילים בדרך כלל. לתת לשיער להתייבש באופן טבעי ולא להשתמש בפן עד שהשתלים מחלימים לחלוטים ונושרים.

לשמור על הראש

יש לשמור על הראש מכוסה בכיסוי לפחות שבועיים אחרי הניתוח. המטרה היא למנוע חשיפה ישירה לקרני השמש. אי לכך, יציאה מהבית בשעות היום מונעת זאת. מומלץ גם כן, שלא לעסוק בפעילות גופנית יותר מדי במהלך השבועיים הללו. הדבר אינו אומר עוצר בית, אך צריך להקפיד שלא לבצע פעילות מאומצת.

מה עושים בלילה

כדאי לחבוש בלילה את כובע שנחבש במהלך הניתוח עם המרפאה בו התבצעה ההשתלה משתמשת בכובעים. פעולה זו תמנע משתלי השיער לבוא במגע ישיר עם הכרית בזמן השינה. מומלץ בנוסף לנסות ולישון במנח זקוף בכדי למנוע נפיחות. כמו כן, לשים כמה כריות תחת הצוואר למניעת חיכוך בין השתלים לכל דבר אחר.

עזבו את הגלדים במנוחה!

השתלים נוטים להוציא גלדים לאחר ניתוח השתלת שיער כחלק מתהליך ההחלמה. לא למתוח את הגלדים ולהתעסק איתם, הם בכל מקרה נופלים בטווח של שבעה ימים ועד ארבעה עשר יום. אם הם לא נושרים לאחר שבועיים, רצוי לחפוף את הראש בצורה נמרצת יותר. אין צורך לדאוג כאשר נושרות כמה שערות עם הגלדים, זה טבעי גם כן.

תפרים

ההערכה היא כי התפרים יוסרו עשרה ימים לאחר ניתוח השתלת שיער. גורם רפואי מוסמך יקבע תור להוצאת התפרים ויבצע זאת. לא לנסות להוציא אותם לבד!