השתלת שיער לנשים

השתלת שיער לנשים

בעוד גברים בעולם משלימים עם תופעת ההתקרחות שלהם ועוברים למראה הקירח לגמרי וחלק מהנשים רואות בקרחת פרט גברי ומקובל, ההפך אינו מתקבל על הדעת. נשירה והתקרחות אומנם מיוחסות בעיקר לגברים אך נשים סובלות מתופעה זו גם כן. אישה בעלת שיער דליל באופן משמעותי או בעלת חלקים מקריחים, נתפסת כלא מושכת ומשום זווית אין בכך משהו נשי ואסתטי. בהתאם לכך, סביר שנשים הסובלות מהתופעה יתעניינו גם כן בפתרונות לכך ויבחנו אפשרות להשתלת השיער. ואכן, ניתוחי השתלת שיער אפשריים גם עבור לנשים.

מיוחד לנשים

ישנן סיבות שונות לנשירת שיער אצל נשים – גנטיקה, תופעות גיל המעבר, מצב רפואי והריונות. בחלק מסיבות אלו מעורבים תהליכים הורמונאליים להם השפעה ישירה על נשירת השיער. הקדמה הטכנולוגית וההתפתחות המדעית בתחום מייצרים אפשרויות טיפול בנשירת שיער לנשים כגון: תרופות, משחות או מסרק לייזר לשיער. שיטות אלו אינן מבטיחות תוצאות מוצלחות ומובילות להשתלת שיער כאפשרות מוצלחת יותר. כמו כן, ישנם טיפולים חלופיים לשיער נושר שאינם מתאימים לנשים ולכן ,השתלת שיער מהווה פתרון משמעותי.

השתלת שיער לנשים – שתי אפשרויות

ישנן שתי שיטות לבצע ניתוח השתלת שיער, האחת ותיקה יותר והשנייה חדשנית:

  1. השיטה הנפוצה והוותיקה כוללת תהליך בו מסירים חלק מן העור מחלקו האחורי של הראש או הצדדים, זאת בכדי להשתמש בו כתורם לאזורים הדלילים והמקריחים. זקיקי השיער של פיסת העור מושתלים באזורים הבעיתיים אשר הוסרו קודם לכן ורק לאחר מכן נתפרים בחזרה לראש. בשיטה זו, סבירות גבוהה יותר לצלקת.
  2. השיטה החדשנית יותר חוסכת שלב, זאת מאחר והתהליך כולל לקיחת שערות באופן ישיר מהאזורים התורמים והשתלתם באזורים המדוללים. שיטה זו מונעת צלקות אפשריות.

האם כולן מתאימות להשתלת שיער?

בבסיס, כל אישה יכולה לעבור השתלת שיער אך האזורים מהם שערה נושר ומהם נלקחות שערות כתרומה להשתלה, משפיעים על התהליך והתוצאות. התקרחות ודילול בחזית הראש וכמות שיער מספקת בעורף, הן האידיאל לתרומה מוצלחת והסוואת התהליך למראה טבעי.
כמו כן, שיער מתולתל / מקורזל או גוון עור כהה הם נתונים המגדילים את סיכויי ההצלחה של ניתוח השתלת שיער.

כדאי לדעת

  • תופעת דלילות שיער והתקרחות יכולה להופיע בשלבים שונים בחיים אצל נשים ורצוי לטפל בתופעה בזמן אם כי לא בגיל צעיר מדי.
  • בחירת המרכז הרפואי והצוות המנתח היא לא עניין של מה בכך, כאשר מדובר בהשתלת שיער לנשים, הפן האסתטי מקבל עדיפות גבוהה יותר. לכן, תהליך השתלת השיער צריך לכלול מיומנויות אסתטיות וטכניקות להסתרת אזורים מדוללים או מקריחים באופן הטבעי ביותר.